فضای شهرمان پُر بود از عطر حضور شهید خوشنام سومار/ مردم محمودآباد سنگ تمام گذاشتند
فضای شهرمان پُر بود از عطر حضور شهید خوشنام سومار/ مردم محمودآباد سنگ تمام گذاشتند
محمودآباد آنلاین : از دور صدای "یاحسین" به گوش می‌رسید؛ "خوش آمدی مسافر من" شلوغی خیابون نشان از حضور فرزند رشید ایران را می‌داد؛ چه خبر و بدون سَر آمدی؛ مادرت کجاست تا لالایی بخواند؛ فرزند کدام شهری برادر؛ خوش آمدی.

به گزارش محمودآباد آنلاین : وارد حیاط سپاه که شدم صداها بلندتر به گوش می‌رسید؛ صدای گریه مادران و خواهرانی که برای غریبی مسافر غریب اشک می‌ریختند و برادرانی که در حال سینه‌زنی بودند.

بوی عطرش در فضا پر بود؛ “سرباز راه سبز ایران، خوش آمدی” با وجودت امروز امنیت رو با گوشت و خون احساس می‌کنم و کسی جرات گرفتن چادر از سرم ندارد.

زنان و مردان شهرمان امروز در کنار هم پیکر شهید خوشنام  را تشییع کردند.

شهید خوشنام، امروز سفیر شهدا در شهر ما است

روح‌الله علیزاده فرماندار محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار “خط شمال” اظهار داشت: مردم روزه‌دار و ولایت‌مدار شهرستان امروز میزبان شهید خوشنامی هستند که نه فقط بر دست بلکه بر جان و دل تشییع شد.

وی افزود: شهدای عزیزی که امروز نماد عشق و مظلومیت و عقلانیت هستند؛ عشق به ائمه اطهار و عقلانیت به خاطر اینکه انتخاب کردند تا برای این وطن جان دهند.

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: باید ببینیم پیام این شهدا چیست؛ این شهید گمنام امروز سفیر شهدا در این شهرستان است.

علیزاده ادامه داد: در وصایای شهدا پشتیبانی از ولایت فقیه را اصل گذاشتند و مهم‌ترین موضوع آن‌ها تاکید بر حجاب است که بارها در وصیت‌نامه‌های شهدا خواندیم “چادر خاکی تو خواهرم، کوبنده‌تر از سرخی خون من است”.

وی خاطرنشان کرد: آزاده عزیزی که در پاسخ به خبرنگار بی‌حجاب زمانی که در اسارت بود؛ خطاب می‌کند “ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است/ ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است” و این موضوع اهمیت شهدا را به حجاب زنان سرزمینمان نشان می‌دهد بنابراین ما مسئولین و مردم نیز باید برای شهدا سنگ تمام بگذاریم.

فرهنگ شهدایی تقویت شود

حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد در این مراسم اظهار کرد: امروز افتخاری نصیب مردم محمودآباد شده است که میزبان یکی از یاران خدا شهید خوشنامی هستیم که شهر را معطر به عطر خود کرد.

وی گفت: اولین کار شهدا جان خود را در دست گرفتن و به استقبال شهادت رفتن و نثار خدا کردن است و دومین کارشان احیا و تقویت راه و مسیر خدا رفتن، محسوب می‌شود.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: امروز پرچم اسلام آنگونه به اهتزاز در آمده که در ایران عزیز ما همه ابرقدرت‌ها به زانو درآمدند و نتوانند کاری انجام دهند.

حجت‌الاسلام جباری خاطرنشان کرد: ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا بر کسی پوشیده نیست همانند این شهید که ۴۰ سال پیش در عملیات مسلم‌ابن‌عقیل سومار به شهادت رسید؛ پای اسلام ایستاده و این نهال را آبیاری کردند.

وی افزود: مردم چقدر قدردان و قدرشناس شهدا هستند را امروز دیدیم که با زبان روزه در هوای گرم به دنبال پیکر مطهر شهید خوشنام حضور پیدا کردید که نشان از علاقه شما به شهدا است.

امام جمعه محمودآباد در پایان با تاکید بر اینکه اینگونه مراسمات فرهنگ شهدایی را تقویت خواهد کرد، گفت: نوجوانان و دانش‌آموزان امروز عشق به شهدا را نشان دادند و دشمن از این حرکات می‌ترسد.

همانند شهدا تابع امر ولایت فقیه باشیم

سرهنگ اسماعیل ابراهیم‌نژاد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار “خط شمال” اظهار داشت: مراسم استقبال از شهید خوشنامی که جزو گردان مسلم‌ابن‌عقیل بوده و در سومار تفحص شد؛ در این شهرستان تشییع شد.

وی افزود:  این شهدا برای ما پیامی دارند که راهشان را ادامه دهیم و این راه حفظ حجاب و قدرشناسی از ملت و مردم است.

فرمانده سپاه محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: قول خواهیم داد که همانند شهدا تابع امر ولایت فقیه بوده و این انقلاب را به دست امام زمان (عج) می‌رسانیم.

به گزارش “خط شمال” مراسم تشییع پیکر شهید خوشنام از سپاه محمودآباد به سمت امامزاده قاسم (ع) همراه با مداحی و سینه‌زنی با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین