فرزانه گام محکم استفاده از ظرفیت نیروهای بومی را برداشت
فرزانه گام محکم استفاده از ظرفیت نیروهای بومی را برداشت
با انتخاب ولی الله فرزانه به عنوان اولین نمانیده محمودآبادی حوزه انتخابیه نور و محمودآباد در خانه ملت، وعده های انتخاباتی وی در استفاده مناسب از ظرفیت نیروی انسانی بومی در آستانه محقق شدن است اما تا رسیدن به نقطه آرمانی و مورد انتظار مردم محمودآباد فاصله دارد.

شهرستان محمودآباد بعد از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، سرانجام موفق شد تا یک نماینده محمودآبادی را به نهاد مهم و اثربخش مجلس شورای اسلامی رهنمون سازد و از این رو مردم این شهرستان ساحلی با داشتن ظرفیت بالای نیروی انسانی متعهد، متخصص و باانگیزه، از ولی الله فرزانه انتظار دارد تا عقب ماندگی عدم استفاده از مدیران بومی را به بهترین نحو جبران کند، این یعنی تحقق وعده های انتخاباتی که منجر به حضور وی در خانه ملت شد.

فرزانه با کوله باری از تجربیات گرانبها از دوران مدیریت اجرایی به ویژه در دوران معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران در دولت احمدی نژاد، به خوبی از ظرفیت های شهرستان زادگاه خود آگاه است. بر همین اساس نخبگان شهرستان از وی توقع دارند همچون شهرهای دیگر، محمودآباد نیز از پتانسیل نیروی انسانی بانگیزه و البته امیدوار این روزها به خوبی بهره ببرد.

انتصاب بخشدار مرکزی، معاون سیاسی فرماندار از نخبگان بومی محمودآباد، سرآغاز وعده هایی است که فرزانه در روزهای پرشور انتخاباتی به مردم داد و در این بین نباید از نقش پررنگ اتاق فکر وی برای انتخاب افراد چشم پوشی کرد، اتاق فکری که می تواند از روی دلسوزی با نگاه غیر سیاسی و انتخاباتی از تمامی سلایق و جناح های سیاسی، افراد توانمند را به نماینده شهرستان معرفی کنند یا از روی حب و بغض به دنبال استفاده از افرادی باشند که در ستاد انتخاباتی ولی الله فرزانه فعالیت داشتند تا بدهی های خودشان را با اهدای پست های مختلف به افرادی که شاید خیلی هم توانمند نباشند، به اصطلاح تسویه کنند.

پرواضح است که فرزانه در دوران مسئولیت خود که فراز و نشیب های زیادی را به دنبال داشت، اندوخته های ارزشمندی را دارد و بعید است به راحتی با عقبه مدیریتی و سیاسی خود با انتخاب افراد کم توان و صرفا علاقه مند به میز و پست موافقت کند.

با نگاهی به دوران انتخابات و نقش کناره گیری برخی از کاندیداهای بومی و البته صاحب رأی در محمودآباد به نفع ولی الله فرزانه و همچنین توجه به اختلاف ناچیز وی با رقیب سرسختش یعنی عبدالوحید فیاضی، بیشتر می توان به اثربخش بودن تمکین برخی از کاندیداهای محمودآبادی به اجماع در خصوص ولی الله فرزانه پی برد و این مهم قطعا در سایه پایبندی به تعهد غیررسمی دیگر کاندیداها در کناره گیری برای پیروزی یک محمودآبادی در انتخابات مجلس صورت گرفت. تعهدی که برخی دیگر در این اجماع به آن تمکین نکردند و بخشی از آرای مردم را در سبد خود نگه داشتند تا اختلاف برنده با نفر دوم به کمتر از ۵۰۰ رأی برسد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که برنده اجماع انتخاباتی در محمودآباد نیز متعهد گردید تا از ظرفیت افرادی که تمکین کردند در عرصه های مدیریتی و مشورتی بهره مند شود و امروز از ولی الله فرزانه انتظار می رود تا به قول خود جامه عمل بپوشاند و از تمامی ظرفیت ها فارغ از نگاه های جناحی و سیاسی و انتخاباتی خود استفاده کند همان کاری که در دوران تبلیغات انتخاباتی از آن برای رأی آوری بهره برد و از همه سلایق سیاسی برای برنده شدن در انتخابات استفاده کرد.

حال با رویش جوانه های امید در بین نخبگان محمودآبادی که تا پیش از این به نخبگانی خسته، ناامید، بی انگیزه و سرخورده مبدل شده بودند، بیش از پیش به  تحقق وعده های ولی الله فرزانه امیدوار شدیم که البته تا رسیدن به شرایط آرمانی فاصله زیادی دارد، کاری که می تواند آینده این شهرستان را سرشار از امید و انگیزه کند و شاید هم برای آینده سیاسی نماینده نقش مهم را ایفا کند.

حرف پایانی اینکه تاکنون این شهرستان از ۸۰ درصد مدیران غیربومی و تنها ۲۰ درصد از مدیران بومی آن هم در مسئولیت های نه چندان مهم برخوردار بود که امیدواریم این عدد در پایان چهارساله نماینده، از تغییر ۱۸۰ درصدی برخوردار شود .البته همچنان معتقد به این هستیم که برخی از مدیران غیربومی از بسیاری از مدیران بومی متعصب تر به محمودآباد و کارآمدتر هستند و حرف ما این است که در شرایط مساوی باید از مدیر بومی استفاده کرد چرا که شهرستان و قابلیت های آن را به درستی می شناسند.

باید منتظر اقدامات بعدی نماینده باتجربه حوزه انتخابیه محمودآباد و نور باشیم تا ببینیم روند استفاده از ظرفیت های بومی در دو شهرستان نور و محمودآباد ادامه دارد یا صرفا پرداخت بدهی انتخاباتی صورت می گیرد.

  • نویسنده : علی یوسفی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین