صدای پای موج ششم به گوش می‌رسد
صدای پای موج ششم به گوش می‌رسد
محمودآباد آنلاین : بسیاری از گردشگران و شهروندان بدون استفاده از ماسک و شاید با این باور که با تزریق یک یا دو دز واکسن بر علیه کرونا غلبه کردند، همت کرده اند تا لباسی از جنس ماسک بر تن خیابان های این شهر کنند.

در ابتدای همه گیری ویروس کرونا در زمستان امیدوار بودیم که با گرم شدن هوا و شروع تابستان کرونا تاب نیاورد اما شاهد آمار بالای مرگ و میر و افزایش مبتلایان نه‌ تنها در محمودآباد بلکه در سراسر جهان بودیم.

 

کمتر از یک هفته است که از اعلام وضعیت زرد محمودآباد در آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک می‌گذرد و حالا که در فصل پاییز و به دنبال آن زمستان هستیم؛ ترکیب فصل سرد، کرونا و آنفلوانزا را چگونه میتوان پشت سر گذاشت؟ چه تدبیری میتوان اندیشید؟

 

تقریبا با گذشت مهر ماه و شروع فصل پاییز و سرما نه تنها از حضور مسافران و گردشگران در شهرهای ساحلی مازندران کم نکرد، بلکه به دنبال آن آمار مبتلایان کرونا رفته رفته افزایش پیدا کرده و شاید شهرستان محمودآباد هم از آن بی نصیب نماند.

 

بسیاری از گردشگران و شهروندان بدون استفاده از ماسک و شاید با این باور که با تزریق یک یا دو دز واکسن بر علیه کرونا غلبه کردند، همت کرده اند تا لباسی از جنس ماسک بر تن خیابان های این شهر کنند.

 

اما در اینجا سوالی پیش می آید که آیا برخی از شهروندان و گردشگران دلتا و لامبدایی که در کشور رقص مرگ به راه انداخته و خودشان را حتی به روستاهای کوچک این شهر رسانده بودند را فراموش کرده اند که امروز بساط جهش ویروسی ترسناک تر را فراهم کرده‌اند؟! و بعید نیست پاییز یا زمستان ۱۴۰۰ ، فصل تولدش باشد.

 

دلیل تشدید نگرانی‌ها این است که ویروس کرونا حسابی به خاک سیاهمان نشانده و هر روز خبر بستری شدن عزیزی را می‌شنویم و ارسال پیام‌های تسلیت برای دوستان و آشنایان هم دارد کم‌ کم به یک کار روتین و البته غم‌ انگیز تبدیل می‌شود و دلیل اصلی این بحران هم چیزی نیست جز بی احتیاطی و سهل انگاری برخی از مردم و شاید مسئولین آن هم با رسیدن سطح رعایت پروتکل‌ها به پایین‌ترین میزان و باور و عقیده نادرست از مبتلا نشدن افراد واکسینه شده به کرونا.

 

به گفته متخصصان، واکسیناسیون به معنای ایمنی صددرصدی در برابر کرونا نیست و تنها به پیشگیری از ابتلای شدید کمک می‌کند؛ در روز‌های پاییزی، اگر امروز رعایت دقیق شیوه نامه‌ها ادامه پیدا نکند، ممکن است موج ششم کرونا آمارها را دوباره در شهر صعودی کرده و به طور قطع مارا غافلگیر کند و این جهش دوباره جان شهروندان و رمق کادر درمان را می گیرد.

 

فقط برای سی ثانیه چشمان خود را ببندیم ، شاید کمی احساس کنیم کوری چه دردی است ، و بیاندیشیم آیا ما آن طور که تصور می کنیم بینا هستیم؟!

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین