شیلات محمودآباد برترین در بین سایر ادارات استان مازندران
شیلات محمودآباد برترین در بین سایر ادارات استان مازندران
محمودآباد آنلاین : اداره شیلات شهرستان های محمودآباد و نور که در محمودآباد مستقر می باشد در بین ادارات شیلات شهرستان های مازندران جزء ادارات برتر در سال 1399 انتخاب گردید.

به گزازش محمودآباد آنلاین این اداره از آبان ماه ۱۳۹۵ در محمودآباد مستقر و شروع به کار نموده که این اداره دارای ۱۰ تعاونی پره ماهیگیری در حوزه خود می باشد و تعداد ۸ تعاونی پره ماهیگیری در جغرافیای شهرستان محمودآباد مشغول به صیادی و فعالیت می باشند و از اسفند ۹۶ این اداره برای حفظ ذخائر دریا و پایداری شغل صیادی شروع به احداث استخرهای تکثیر طبیعی ماهی سفید با مشارکت تعاونی های پره در سطح شهرستان نموده است.

با توجه به این فعالیت ها و ادامه شیل گذاری(احداث استخر تکثیر طبیعی) در سطح تعاونی های پره منطقه ما در طی دو سال اخیر شاهد افزایش صید ماهیان توسط صیادان این حوزه در محمودآباد و نور بودیم که همین امر شیلات محمودآباد را در بین شیلات شهرستان ها بعنوان اداره برتر شیلات معرفی و بهروز عمرانی رئیس اداره شیلات شهرستان محمودآباد و نور  ظهر امروز توسط مدیرکل شیلات در جلسه شورای مدیران مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

شایان ذکر می باشد که هم اکنون در حوزه شیلات شهرستان محمودآباد ۶ جایگاه تکثیر طبیعی ماهی سفید(شیل گذاری) فعال بوده و مشارکت صیادان تعاونی های پره در تامین مولدین ماهی سفید و تکثیر بچه ماهی برای حفظ و بازسازی ذخائر دریا  در بین سایر نقاط استان زبانزد می باشد.

سایر فعالیت های این اداره در حوزه آبزی پروری و کمک به پرورش دهندگان ماهیان گرمابی بوده که به سرانه مصرف ماهی بعنوان غذای سلامتی در بین مردم ترویج داده تا شهروندان و مردم از این نعمت خدادای و غذای سالم استفاده نمایند.

  • نویسنده : سید مهرداد محمدیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین