سایه پررنگ واسطه ها در افزایش قیمت مرغ در محمودآباد
سایه پررنگ واسطه ها در افزایش قیمت مرغ در محمودآباد
محمودآباد آنلاین / معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری محمودآباد گفت: عمده ترین دلیل در بی ثباتی و افزایش قیمت مرغ وجود دلالان در بازار مرغ است.

جمال فاضلی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری محمودآباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین در خصوص افزایش قیمت بی رویه مرغ افزود: در استان ۷۰۰ تن کشتار مرغ انجام می شود که از این مقدار ۳۰۰ تن سهمیه استان مازندران است و بیشترین مشکل استان در توزیع مرغ می باشد.
وی با بیان اینکه جلسه مشترکی با حضور نماینده انجمن کشتارگاه های مازندران ، جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران تشکیل شد تا مشکل افزایش قیمت مرغ پیگیری شود، اذعان کرد: طبق موارد مطرح شده در این جلسه، هزینه های تولید مرغ برای مرغداری ها صرفه اقتصادی ندارد و هزینه ها با قیمت مصوب دولتی همخوانی ندارد.
فاضلی افزود:طبق مصوبه دولت ، مرغداری ها باید مرغ را ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان تحویل کشتارگاه دهند درصورتیکه با توجه به افزایش هزینه ها، تحویل با این قیمت ممکن نیست.
وی همچنین در خصوص قیمت جوجه یک روزه نیز توضیح داد: قیمت اعلام شده برای جوجه یک روزه ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است حال آنکه این جوجه ها با قیمت ۱۰ هزار تومان توسط مرغداری ها خریداری می شود.
معاون فرماندار با بیان اینکه بازار مرغ از وجود دلالان رنج می برد گفت:نقش واسطه ها در این بازار در سال های اخیر بسیار زیاد شده است و متاسفانه به دلیل عدم ارتباط مرغدار با کشتارگاه و افزایش دلال ها قیمت مرغ از کنترل خارج شده است.
وی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ توسط مرغدار تعیین نمی شود افزود:بهتر است در هر استان اتحادیه مرغداران برای نظارت و کنترل قیمت های بازار مرغ متولی شود.
فاضلی به افزایش قیمت سویا و سایر نهاده های دانی ، دستمزد کارگر ، حمل و نقل اشاره کرد و گفت: طبق گفته متولیان این بازار با توجه به این افزایش قیمت ها ارائه مرغ با قیمت مقوب دولتی یعنی ۲۴ هزار و ۹۰۰ ممکن نیست.
وی توضیح داد : زمانی این فرپش مرغ با قیمت مصوب دولتی ممکن خواهد شد که مرغ با نرخ ۲۳ هزار و ۹۰۰ به دست خرده فروشان برسد در حالیکه علنا این اتفاق نمی افتد و سبب می شود مرغ تا ۳۰ هزار تومان و حتی تا ۴۰ هزار تومان در بازار به فروش برسد.
وی تاکید کرد : مهمترین علت این افزایش قیمت وجود دلالانی هستند که به عنوان واسطه در این بازار خریدو فروش انجام می دهند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین