تشدید ناامنی برای صیادان غیر مجاز در محمودآباد و نور / دریا انفال و میراث آیندگان است
تشدید ناامنی برای صیادان غیر مجاز در محمودآباد و نور / دریا انفال و میراث آیندگان است
محمودآباد آنلاین / جانشین یگان حفاظت منابع آبزیان محمودآباد و نور گفت: حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان از الویت‌های جدی و دستورالعمل های ابلاغی سازمان شیلات است که در اجرای آن مصمم هستیم.

وی افزود: برخورد قاطع با متخلفان حوزه صید و صیادی در فصل جدید با جدیت بیشتری دنبال شده و دریا برای صیادان غیرمجاز بیش از پیش نا امن می‌شود.

حسن رضایی با اعلام اینکه ذخایر آبزیان در دریا انفال است، اظهار داشت: همه ما در حفظ و نگهداری ذخایر آبزیان برای نسل آینده مسئولیم.

رضایی ادامه داد: گزارش‌های مردمی در برخورد با صیادان غیرمجاز بسیار مهم است و انتظار داریم تا مردم همچون گذشته در کنار یگان حفاظت نقش اثرگذار خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه پدیده شوم و مخرب صید غیرمجاز در حال افزایش است، یادآور شد: بر اساس قانون دستگاه‌های مختلفی باید به یاری یگان حفاظت بیایند که از مسئولان متولی انتظار جدیت لازم در این خصوص را داریم.

رضایی عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی سازمان شیلات ایران،هیچگونه مماشاتی با متخلفان وجود ندارد و برخوردها قانونی و سخت خواهد بود.

جانشین یگان حفاظت منابع آبزیان محمودآباد و نور خاطرنشان کرد: صید غیرمجاز نه تنها به جامعه صیادی و معیشت آنان آسیب می‌زند بلکه نسل آبزیان را منقرض کرده که در نتیجه افزایش نجومی قیمت ماهی در بازار را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: در سال گذشته ۴۲ قایق صیادی غیر مجاز و ۴۵۰۰ رشته دام غیرمجاز توسط این یگان کشف و ضبط گردید.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین