احداث نیروگاه و فرودگاه نیاز محمودآباد جهت توسعه
احداث نیروگاه و فرودگاه نیاز محمودآباد جهت توسعه
محمودآباد آنلاین / نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس گفت: اولویت توسعه عمرانی محمودآباد ضرورت بر احداث دو طرح ملی فرودگاه و نیروگاه است.

به گزارش محمودآباد آنلاین، ولی اله فرزانه در جلسه شورای اداری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بیمارستان این شهرستان بیان کرد: متاسفانه در ذهن مردم محمودآباد بر کمبود نیروی انسانی در بیمارستان جا افتاده و موجب نگرانی آنها شده است حتی نارضایتی شان از این مرکز درمانی را عنوان کردند.

وی با بیان اینکه طی دوران کرونایی همه کادر بهداشت و درمان، مدافعان سلامت زحمت کشیدند، افزود:با توجه به‌ اجرای طرح در وزارتخانه‌ بهداشت و درمان نسبت به مشکل کمبود نیروی انسانی بیمارستان محمودآباد توجه شود‌.

فرزانه در خصوص فرودگاه بیشه کلای این شهرستان عنوان کرد: این فرودگاه در سال ۱۳۴۰ مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال ۱۳۴۲ زمان منابع هوانوردی بین المللی و داخلی به عنوان فرودگاه عملیاتی در جهان ثبت شد.

نماینده مردم محمودآباد و نور با بیان اینکه در این سفر و سفر های قبلی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه باندها تخصیص و ماموریت به وزارت نفت داده شد، گفت: مکان شرکت نفت مرکز همایش بین المللی و مرکز اجلاس اوپک است که برای برگزاری اجلاس اوپک این همه سرمایه گذاری کردند و بردند اما تاکنون برای توسعه فرودگاه اقدامی انجام ندادند بنابراین از وزیر نفت خواستاریم تا در برگزاری برخی از این همایش ها به صورت پروازی از این فرودگاه مورد استفاده قرار دهند.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به عنوان تنها نیروگاه غرب استان عنوان کرد: در دولت قبلی با عجله و بدون دریافت مجوز و تغییر کاربری کلنگ آن در روستای معلم کلا بر زمین زده شد که در حال حاضر مشکل تغییر کاربری آن حل شد و نیاز به تامین اعتبار است.

فرزانه افزود: همچنین برای تامین برق شهرک صنعتی احداث دو پست ۲۳۰ و ۶۳ کیلوواتی در دست اجراست که نیاز به تامین اعتبار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس مشکل مردم محمودآباد را هم آب شرب و هم آب زراعی عنوان و مطرح کرد: استفاده از آب های زیر زمینی زیر ۲۰ متر آب سطحی محسوب می شود با توجه به اینکه مازندرانی که ۸۰۰ متر سالانه تا ۱۲۰۰ میلی متر بارندگی دارد مهار آب سطحی ۱۰ درصد و در کشور میانگین ۴۴ درصد است و مابقی با هدر رفت مستقیم وارد دریا می‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان مازندرانی در فصل کشاورزی باید یا از آب زیرزمینی یا آب باران استفاده کنند، افزود: این استان قطب کشاورزی است اما از صیفی‌جات یزد استفاده می‌برد که کمتر از ۱۵۰ میلی متر باران در سالانه بارندگی دارد و این بحث کلانی است و به موضوع امنیت غذایی کشور برمی‌گردد.

وی ادامه داد: با رایزنی بانک جهانی عملیات اجرایی فاضلاب شهری پنج شهر مازندران را دستور کار قرار گرفت که اکنون به دلیل تحریم اقتصادی متوقف شده است اما در صورت حل مشکل این طرح دوباره شروع می شود.

فرزانه از تامین اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی سد هراز از محل ظرفیت ماده ۵۶ خبر داد و گفت: با احداث و تکمیل این سد ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی پایین دست مازندران تامین آب کشاورزی می‌شوند.

وی با اشاره به مشکل خطوط ارتباطی تلفن های ثابت در روستاها بیان کرد: این مشکل آن هم قرار گرفتن در قرن ۲۱ خوشایند نیست در حالی که در دوران انقلاب و هشت سال جنگ این مشکل را نداشتیم.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین