رخ کرونایی محمودآباد قرمز شد
رخ کرونایی محمودآباد قرمز شد
محمودآباد آنلاین: طبق اخرین ارزیابی وضعیت کرونایی رنگ شهرستان محمودآباد از نارنجی به قرمز رسید و رنگ قرمز کرونایی طی ۴۸ ساعت گذشته ۹ شهرستان دیگر مازندران را هم در بر گرفته و تعداد مناطق قرمز استان را به ۱۴ شهرستان افزایش داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  ، در حال حاضر پنج شهرستان استان هم در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس این ارزیابی در حال حاضر علاوه بر شهرستان های نکا، رامسر ، آمل، جویبار و سوادکوه که پیشتر در محدوده قرمز قرار داشتند ، شهرستان های گلوگاه، بهشهر، محمود آباد، نوشهر،  فریدونکنار، چالوس،کلاردشت، عباس آباد و تنکابن نیز به رنگ قرمز کرونایی در آمده اند.

رنگ کرونایی شهرستان های بابل، بابلسر، ساری، قائمشهر و نور نیز بدون تغییر نسبت به قبل کماکان نارنجی است و شهرستان های سوادکوه شمالی، سیمرغ و میاندرود هم در وضعیت زرد قرار دارند.

رنگ بندی کرونایی را تا هفته قبل سامانه ماسک اعلام می کرد ولی این سامانه روز گذشته با انتشار پیامی اعلام کرد که طبق تصمیم وزارت بهداشت ، درمان و  آموزش پزشکی دیگر رنگ بندی کرونایی را اعلام نمی کند و از این پس معاونت تحقیقات این وزارتخانه متولی اعلام رنگ بندی شده است.

رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است.آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت ، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر  نیز به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا  در بیمارستان بستری شوند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۱۷۹ بیمار جدید به ۷۵۰ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران