راه حل مشکلات اشتغال و بیکاری در کشور از هنرستان ها می گذرد
راه حل مشکلات اشتغال و بیکاری در کشور از هنرستان ها می گذرد
محمودآباد آنلاین : اختتامیه ششمین دوره المپیاد رویداد کارآفرینی شتاب هنرستان های مازندران صبح امروز به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد برگزارشد.

به گزارش محمودآباد آنلاین اختتامیه ششمین دوره المپیاد رویداد کارآفرینی شتاب هنرستان های مازندران به همت مدیریت آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد و پارک علم و فناوری و بنیاد ملّی نخبگان و دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مازندران در دانشکده علوم دریایی محمودآباد برگزار شد.

این مراسم صبح امروز و با حضور دراسرایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران، دکتر سلمانی رئیس  پارک علم و فناوری مازندران وعلی اکبرعلیزاده مدیرآموزش وپرورش محمودآباد و دکتر خسروی رئیس دانشگاه علمی کاربردی و مرکز رشد سیمرغ، کاظمی رییس اداره فنی وحرفه وکاردانش اداره کل آموزش وپرورش مازندران،  معاونین آموزش متوسطه وکارشناسان آموزش فنی حرفه ای و کاردانش شهرستان ها ومناطق استان مازندران ،مدیران هنرستان‌ها ومنتورین هنرجویان منتخب به میزبانی آموزش وپرورش محمودآباد در دانشکده علوم دریایی محمودآباد برگزارشد.

علی اکبر علیزاده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این مراسم گفت: باور ما بر این است راه حل مشکلات بیکاری و اشتغال کشور از هنرستان ها می گذرد و هنرستان ها یکی از بزرگترین مراکز حرفه آموزی و مهارت پروری نیروی کار در جامعه بشمار می روند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد ادامه داد : المپیاد رویداد کارآفرینی شتاب یکی از مهم ترین رویدادهای علمی و فناوری در استان بشمار می رود و بهره گیری از ایده ها و خلاقیت دانش آموزان و ایجاد فضای رقابتی از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد مهم آموزشی می باشد.

وی گفت : امسال فراخوان ششمین دوره المپیاد رویداد کارآفرینی شتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۲ به کلیه هنرستان های استان ابلاغ و بیش از ۵ هزار ایده از سوی دانش آموزان هنرستان های شهرهای استان به دبیرخانه دائمی المپیاد ارائه شد که ۲۸ ایده از سوی هیات داوران به عنوان ایده برتر انتخاب و به نفرات منتخب با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

علی اکبر علیزاده یکی از ماموریت های مهم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش را تربیت هنرجویان کارآفرین و کارآمد و خلاق متناسب با بازار کار عنوان کرد و افزود : شهرستان محمودآباد یکی از شهرستان های برتر در حوزه فناوران بشمار می رود و هنرستان شهید کلانتری که از سراسر کشور در رشته های علوم دریایی دانش آموز جذب می کند ، در سالجاری موفق به اخذ ایزو در راستای کیفیت بخشی آموزشی به عنوان هنرستان نمونه در استان شد.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین