اجرای ۲۰ پروژه با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریالی توسط شهرداری محمودآباد
اجرای ۲۰ پروژه با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریالی توسط شهرداری محمودآباد
محمودآبادآنلاین:رئیس اداره عمران و شهرسازی شهرداری محمودآباد گفت: با تلاش مدیریت شهری دستاوردهای بسیاری در این مدت تحقق یافت که بدین منظور اتمام بیش از ۲۰ پروژه تا پایان سال جاری با اعتبار بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

سعید شیروی رئیس اداره عمران و شهرسازی شهرداری محمودآباد در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های فنی و عمرانی از اتمام بیش از ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری خبر داد.

وی افزود : یکی از پروژه‌های در دست اجرای این اداره، زیرسازی آسفالت و احداث بلوار و جداول کنارگذر شرقی حدفاصل آب‌بندان توسکامحله تا انتهای خیابان اداره برق سابق، شامل ۲۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت و ۳ هزار و ۵۰۰ متر طول جدول است که برای این پروژه ۶۴ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شیروی با اشاره به پروژه ساماندهی نهر زیگ‌رود عنوان کرد: ساخت دیواره بتنی به مساحت ۷۵۰ متر طول و کف‌سازی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در نهر زیگ‌رود با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال که اکنون ۴۰ درصد کار انجام شده و روند اجرای آن ادامه دارد همچنین زیرسازی و آسفالت کوچه‌های خاکی سطح شهر در حال انجام بوده و این پروژه در حدود ۲۰ کوچه و خیابان سطح شهر، به مساحت ۲۵ هزار متر مربع، با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال و با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال اجراست.

رئیس اداره عمران و شهرسازی شهرداری محمودآباد خاطرنشان کرد: پروژه لوله‌گذاری ضلع جنوبی کنارگذر شرقی به اعتبار ۴۲ میلیارد ریال و به طول هزار و ۱۰۰ متر جهت هدایت پساب اراضی کشاورزی بالادست کنارگذر شرقی و پروژه احداث پل دهانه ۱۰ متری کوچه نسیم ۶۴ آبادمحله به اعتبار ۱۴ میلیارد ریال و به عرض ۱۰ متر به ترتیب ۲۰ و ۵ درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی با اشاره به دستاوردهای همدلی موجود در بین ارکان مدیریت شهری از آزادسازی حریم انهار زیگ‌رود و گته‌رود پس از چندین سال خبر داد و گفت: ۹۵۰ متر از حریم گته رود و ۷۵۰ متر از حریم زیگ‌رود جهت لایروبی سالانه و عبور ادوات و ماشین‌آلات آزاد شده تا در مواقع سیلاب و آبگرفتگی ها به کمک بیاید و با مشکل مواجه نشویم.

شیروی وجود تنها یک خروجی در رودخانه وقفی‌رود برای حجم زیاد آب منطقه را علت اصلی آبگرفتگی گلشهر برشمرد و تصریح کرد: برای رفع این مشکل چندین و چند ساله در مرحله اول اقدام به لایروبی اساسی کل مسیر کانال گلشهر تا پل خیابان امام کردیم و در مرحله بعد قصد داریم با ایجاد خروجی کمکی جدید در کوچه بانک سپه به طرف زیگ‌رود همزمان با اجرای پروژه ساماندهی زیگ رود تخلیه آب گلشهر را سرعت ببخشیم وبا توجه به معضل قدیمی آبگرفتگی های گلشهر محمودآباد از آغاز مطالعات جامع جهت رسیدگی به این مسئله و رفع این مشکل تا پایان سال خبر داد.

 وی یادآورشد: در مرحله سوم این پروژه که در سال آینده اجرا می‌شود با ایجاد کانال‌هایی در کوچه‌های حدفاصل گلشهر و پیته‌رود با هدایت آب سطحی این کوچه‌ها به نهر پیته‌رود حجم آب کانال گلشهر کم خواهد شد.

سعید شیروی با اشاره به احداث ۶ پل در کوچه‌های باران خیابان معلم با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی طی یک سال اخیر،اظهار کرد: به علت تسهیل عبور و مرور ساکنین و رفع موانع در مسیر آب رودخانه وقفی‌رود و غیر استاندارد بودن پل‌های قدیمی، پل‌های قدیمی تخریب و پل‌های جدید جایگزین آن شدند.

وی با بیان اینکه تامین به موقع منابع مالی توسط واحدهای ذیربط موجب تسریع در روند اجرای پروژه‌ها گردیده، از  احداث دیواره سنگی نقاط بحرانی رودخانه شهرود به طول ۷۰۰ متر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال اشاره و  اذعان داشت: این پروژه جهت جلوگیری از ریزش دیواره خاکی و نشست آسفالت حاشیه شهرود در سر پیچ ها اجرا خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: پروژه ساماندهی پیاده‌روی ضلع جنوبی خیابان معلم جنب بازار به مساحت ۲ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و احداث پل بر روی نهر کوچه جنب پوشینه به طرف کنارگذر غربی که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال تا پایان سال اجرا خواهد شد و پروژه اجرای باکس‌های بتن مسلح پیش ساخته جهت احیای بخشی از نهر چایرود جنب میدان سردار سلیمانی به طول ۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

رئیس اداره عمران و شهرسازی شهرداری محمودآباد در پایان گفت: پروژه روکش آسفالت خیابان‌های محلات شهر شامل توسکامحله و آهومحله و سوراخ مازو و تلیکسر به مساحت تقریبی ۳۵ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، پروژه ساماندهی سقف پیاده‌روهای مرکز شهر و تابلوهای تجاری ها به طول ۴۰۰ متر با اعتبار تقریبی ۳۰ میلیارد ریال، پروژه احداث پل دهانه ۱۰ متری سنگ وزان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال، پروژه مرمت ساختمان‌های تاریخی پارک طاهباز و احداث کانال‌ها و جداول کوچه‌های سطح شهر به طول تقریبی ۴ هزار متر با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال را از جمله پروژه‌های دیگر این اداره برشمرد که بخش زیادی از آن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

  • نویسنده : سید مهرداد محمدیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس