دورهمی های  تجمعی و خانوادگی علت اصلی قرمز شدن وضعیت محمودآباد
دورهمی های  تجمعی و خانوادگی علت اصلی قرمز شدن وضعیت محمودآباد
محمودآباد آنلاین: توان مدیرشبکه بهداشت‌ و درمان محمودآباد با بيان اينكه طی یک هفته اخیر با توجه به افزایشی بودن شناسایی بیماران جدید مبتلا به کووید- ۱۹ ، وضعیت کرونایی شهرستان هم اکنون قرمز شده است، گفت: علت اصلي تغيير در وضعيت محمودآباد افزايش دورهمي هاي تجمعي است.

عباس توان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار محمودآباد آنلاین افزود: با وجود اینکه انتظار می رفت پس از ایجاد محدودیت های جدید روند کاهشی ابتلا به کووید-۱۹ را شاهد باشیم ، اما متاسفانه روند بیماری در این شهرستان سیر صعودی به خود گرفته است و همچنان هم ادامه دارد.

وی گفت : اگر میزان افراد مبتلا به کووید-۱۹ روزانه ۱۰ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در شهرستان باشد وضعیت شهرستان قرمز خواهد شد که در روزهای اخیر در محمودآباد تعداد مبتلایان به این میزان رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان محمودآباد با اظهار این که در منظر عمومی مردم و اصناف پروتکل های بهداشتی را مانند زدن ماسک رعایت می کنند ، افزود : رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف و بازار شرایط خوبی دارد ولی مهم ترین علت تشدید شیوع کرونا در محمودآباد برگزاری مراسم و دورهمی ها است.

وی علت اصلی قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان را برپایی تجمعات اعم از برگزاری مراسم و دورهمی خانوادگی دانست و گفت : متاسفانه با وجود شرایط کرونایی حاکم همچنان شاهد برگزاری مراسم  همچون تولد، عروسی و ترحیم در سطح شهرستان هستیم.

توان افزود : بر اساس بررسی های انجام شده بیشتر مبتلایان جدید به بیماری کووید- ۱۹ در شهرستان در مراسم ها حضور داشتند و از آنجا مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان محمودآباد تنها یک بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی دارد ، افزود: در حال حاضر وضعیت تخت های بیمارستان و پرسنل مطلوب است ولی با افزایش روند صعودی در این شهرستان با مشکل رو به رو خواهیم شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد هم ضمن تاکید بر اینکه با تبدیل وضعیت کرونایی شهرستان به رنگ قرمز محدودیت های جدیدی در شهرستان اجرا خواهد شد ، گفت : توقع ما این است با همراهی مردم با محدودیت های جدید بتوانیم از وضعیت قرمز خارج شویم و به وضعیت نارنجی برگرددیم.

در حال حاضر در بین ۲۲ شهرستان مازندران، شهرستان های آمل ، ساری، محمودآباد ، نور و گلوگاه در وضعیت قرمز قرار دارند . بر اساس آخرین آمار بیش از ۸۵۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین