۷۹ درصد غرق شدگان دریای مازندران غیربومی هستند
۷۹ درصد غرق شدگان دریای مازندران غیربومی هستند
محمودآباد آنلاین : مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از جان باختن ۳۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان طی بازه زمانی ابتدای خرداد تا دوم مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: ۷۹ درصد غرق شدگان دریای مازندران غیربومی هستند.

علی عباسی با بیان اینکه این رقم در مقایسه با سال قبل ۲۶ نفر کاهش داشت، در جمع خبرنگاران افزود: از موارد ذکر شده ۳۶ نفر مرد و ما بقی زن بوده و همچنین مطابق گزارش ها ۷۹ درصد از غرق شدگان غیربومی بودند.

عباسی، شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا در دریا و استخر را از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست و تصریح کرد: بر اساس گزارش ها، محمود آباد با ۷ نفر، نوشهر و رامسر هر کدام با ۶ نفر و شهرستان ساری با یک فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین غرقی را به ثبت رساندند.

وی با توصیف تیرماه مرگبار تا این زمان از فصل شنا خاطرنشان کرد: بیشترین غرق شدگان در تیرماه با ۲۹ نفر و کمترین آن در خرداد با ۸ نفر و دو روز اول مرداد هم ۲ نفر گزارش شده است.

این مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی مازندران مستقر در شهرستان ها، سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۶ نفر بیشترین و سنین بالای ۶۱ سال با یک نفر کمترین فوتی ثبت شده در این گزارش ها بودند.

عضو شورای قضایی استان افزود: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا