افتتاح ۵ واحد مسکونی مددجویان به مناسبت هفته دولت در محمودآباد
افتتاح ۵ واحد مسکونی مددجویان به مناسبت هفته دولت در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : رئیس اداره بهزیستی شهرستان محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با محمودآباد آنلاین به مناسبت روز ملّی بهزیستی گفت: خدمات این سازمان حمایتی گره گشا از مشکلات گسترده ای از خانواده ها بوده و نیازمند توجه هم مسئولین و هم خیرین می باشد.

سارا غلامپور رئیس اداره بهزیستی شهرستان محمودآبادگفت:این سازمان در شهرستان محمودآباد ۳۰۶۳۱ نفر تحت پوشش دارد که از خدمات این سازمان در بخش های توان بخشی ، پیشگیری اجتماعی ، اورژانس اجتماعی ، مشارکت ، اشتغال ساماندهی شده و بهره مند می باشند.
وی گفت: از ابتدای سالجاری با مشارکت خیرین توانستیم برای دو زوج جوان جهیزیه تهیه کنیم و این دو جهیزیه شامل یخچال ، فرش ، گاز ، بخاری ، تلویزیون و مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای هر زوج اختصاص یافته است.
غلامپور ادامه داد :بیش از ۱۹۴۲ نفر مددجو تحت پوشش این سازمان هستند که به هر یک بسته به شرایطی که برخوردارهستند ، مستمری ماهیانه ، حق پرستاری ، هزینه های تحصیلی ، وسایل بهداشتی و لوازم کمک پزشکی بمانند ویلچر ، واکر و عصا به این عده اهدا می شود
وی همچنین با اشاره به فعال بودن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در محمودآباد گفت: مهم ترین وظایف و ماموریت های اورژانس اجتماعی : مداخله در بحرانهای فردی، خانو ادگی و اجتماعی ، استقرار پایگاه خدمات اجتماعی در سطح شهر و راه اندازی خط تلفن شبانه روزی اورژانس اجتماعی(۱۲۳) و ارائه خدمات سیار از مهم ترین رویکردهای این نهاد حمایتی می باشد که در سال جدبد ۱۱۲ نفرمراجعه کننده نیز داشت.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان محمودآباد همچنین از فعالیت ۵ مرکز مشاور و خدمات روان شناختی در شهرستان خبر داد و افزود: برای اولین بار در مرکز سلامت روان محلی در روستاهای بخش مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده است.
سارا غلامپور همچنین از فعالیت دو مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین جسمی و حرکتی شهید فیاض بخش با ظرفیت ۶۴ مرد و ۲۰ زن خبر داد و افزود مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست خانه مهدی نیز با نگهداری ۸ کودک بی سرپرست در محمودآباد فعال می باشد.
سارا غلامپور در خصوص خدمات این اداره در قبال افراد گرفتار به بیماری اعتیاد گفت: ۴ مرکز مثبت زندگی که در تحقق بخشیدن ۲۲ ماموریت مهم سازمان بهزیستی نقش مهم و اساسی دارند در محمودآباد فعالیت می کنند و ۲ مرکز اقامتی میان مدت نیز در شهرستان دایر و فعال می باشد.
وی همچنین در آستانه هفته دولت گفت: برابر تفاهم نامه به امضاء رسیده با بسیج سازندگی ۸ واحد مسکن مددجویان در محمودآباد ساخته می شود که ۵ واحد در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
وی در خاتمه مجدداً ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملّی بهزیستی از عموم آحاد توانمند جامعه خواست تا در راستای تامین هزینه های درمان و سبد کالا و … با توجه به شرایط اقتصادی موجود ، کمک حال سایر شهروندان و افراد تحت حمایت این سازمان باشند

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین