خشت احداث یک هنرستان در محمودآباد بنا نهاده شد
خشت احداث یک هنرستان در محمودآباد بنا نهاده شد
محمودآباد آنلاین: آئین خشت‌گذاری احداث هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه خیر ساز در محمودآباد، همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انجام شد.

این هنرستان ۱۲ کلاسه با زیر بنای ۱۰۰۰ متر مربعی و در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال با کمک خیر مدرسه ساز جواد صالحی در شهر محمودآباد، جنب هنرستان فنی و حرفه‌ای بعثت احداث خواهد شد.

علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این آئین، با تاکید بر لزوم ساخت مراکز آموزشی جهت ترتیب و پرورش آینده سازان این مرز و بوم، مدرسه‌سازی را نوعی جهاد و امری نیک و خیر در عرصه آموزش دانست.

سعدی‌پور ضمن تشکر از جواد صالحی خیر بانی این پروژه گفت: آموزش و پرورش پایه توسعه هر کشوری است و ما باید برای داشتن جامعه ای ایده آل باید توجه جدی به دانش آموزان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هنرستان ها مخصوصا در جهت ایجاد اشتغال نقش خوبی ایفا می‌کنند که این نکته ساخت و احداث هنرستان ها را حائز اهمیت می‌کند که خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در این راستا کمک های بزرگی برای ما هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه از افتخار آفرینی دانش آموزان مازندرانی در المپیاد کشوری امسال با کسب ۵ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۸ برنز خبر داد و افزود: در کنکور سراسری امسال نیز ۳ رتبه تک رقمی و هزار و ۷۵۷ رتبه زیر دو هزار کشور نصیب فرزندان مستعد و کوشای مازندران شد.

مرتضی نصری مدیر آموزش و پرورش محمودآباد نیز در این آئین، با بیان اینکه غالب کمک‌ها به نهاد آموزش و پرورش جهت ساخت مدارس از سوی خیرین است، گفت: در سال های گذشته خیران نقش های اساسی در ساخت مراکز آموزشی ایفا کردند که اگر کمک آنان نبود قطعا در آموزش و پرورش فرزندانمان با امکانات و تجهیزات لازم به مشکل برمی‌خوردیم.

وی خاطرنشان کرد: نبود کارگاه، تجهیزات و کلاس‌های کاربردی و آموزشی برای دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باعث شد تا توجه ما به ساخت هنرستان‌ها در سطح شهرستان جلب شود.

نصری در پایان تصریح کرد: دانش آموزان با داشتن امکانات و تجهیزات لازم رشته مورد علاقه خود، رغبت بیشتری برای توسعه علم و ادامه تحصیل پیدا می‌کنند.

لازم به ذکر است که در این آئین، سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، خسرو طالبی فرماندار محمودآباد، مهدی اختیاری شهردار محمودآباد، مرتضی نصری مدیر آموزش و پرورش شهرستان، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه محمودآباد، پدر شهید مدافع حرم اسماعیل خانزاده و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین