تجلیل از برگزیدگان جشنواره استانی فانوس در محمودآباد
تجلیل از برگزیدگان جشنواره استانی فانوس در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : برگزیدگان سومین دوره جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس با محوریت ارزش‌های دفاع مقدس، ایثار و شهادت با حضور مسئولان استانی و شهرستان در محمودآباد معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم ، برگزیدگان سومین دوره جشنواره استانی تولیدات هنری فانوس با محوریت دفاع مقدس، ایثار و شهادت با حضور سردار سلامی؛ مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه محمودآباد در سالن مجتمع فرهنگی و هنری غدیر ارشاد محمودآباد معرفی و تجلیل شدند.

روح‌الله ایران مهر؛ معاون هنری و امور سینمایی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: از اردیبهشت امسال با فراخوان اثر از سوی دبیرخانه جشنواره، یک‌هزار و ۱۷۱ اثر از سوی هنرمندان مازندرانی به دبیرخانه ارسال شد؛ این تعداد آثار در دو بخش‌ اصلی و دانش‌آموزی به دبیرخانه رسید که بخش اصلی در قالب پوستر، نمایش خیابانی، عکس، مستند، نماهنگ، سرود و نقاشی بود.

وی با اشاره به اینکه در بخش دانش‌آموزی نیز موضوعات فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای، تئاتر صحنه‌ای و نقاشی بود، افزود: این آثار با موضوع دفاع مقدس، ایثار و شهادت به دبیرخانه ارسال شد.

معاون هنری و امور سینمایی مازندران عنوان کرد: از این تعداد ۲۱ اثر در بخش اصلی و ۹ اثر در بخش جنبی برگزیده شدند.

ایران‌مهر همچنین از کسب رتبه اول مازندران در جشنواره ملّی فانوس خبر داد و گفت: امسال اتفاق جدیدی در هفته فرهنگی افتاد که اجرای تئاتر و موسیقی هنری بود.

وی با اعلام اینکه امسال در بخش مستند به دلیل هزینه بالا با ساخت آثار با کیفیت پایین مواجه بودیم و باعث شد منتخبی در این بخش نداشته باشیم، مطرح کرد: این نکته بسیار مهم است و ضرورت بر برگزاری کارگاه‌هاست، آن هم به دلیل شدت ضعفی که در آثار مشاهده شده است.

این مسئول یادآور شد: با وجود استقبال زیاد دانش‌آموزان از این جشنواره با ارسال آثار و بررسی آنها از سوی داوران مشخص شد که به آموزش کامل در این عرصه نیاز است.

 

 

  • نویسنده : کبریا مقدس
  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم مازندران