توهین به شعور شهروندان محمودآباد ممنوع
توهین به شعور شهروندان محمودآباد ممنوع
محمودآباد آنلاین: طی سالهای اخیر یکی از جدی¬ترین دغدغه¬های شهروندان محمودآباد زبالۀ شهر بوده و همچنان نگران این موضوع هستند که در نهایت چه خواهد شد؟ آیا ساکنین ساحل و باران همچنان باید با بوی تعفن زباله هم زیستی داشته باشند؟ آیا همچنان باید شیرابه¬های خطرناک دپوی زباله به سوی دریا هدایت شوند؟

در این بین، اما مدیران هر از گاهی، تکانه­هایی را به رسانه­ها می­کشانند و دوستان و اطرافیان را به به­به و چه­چه وا می­دارند و اصرار که دیگر رسانه­ها نیز چنین کنن، چنان کنند.

اما، واقعیت تحرکات اخیر شهرداری در خصوص زباله چیست؟ کاری که خبر آن با عنوان «تخلیه ۲۰ هزار تن زباله از سواحل محمودآباد/دیگر در ساحل زباله دپو نخواهد شد به شماره « ۸۶۰۳۸/م » تاریخ ۲۱/۰۲/۱۴۰۲ در ۷۲ ساعت گذشته مشخصاً از خبرگزاری فارس و دیگر رسانه­های اختیاری و گزینشی و صفحات فضای مجازی شهرداری در قالب ویدئو انتشار یافت؟

در اینکه بخشی زباله از محل همیشگی زباله خارج گردید، شکی نیست اما شواهد حاکی از آن است که ضلع شمال شرقی سایت زباله جابجایی و تغییرات اساسی را طی روزهای اخیر به خود دیده است. به نظر می­رسد، این محوطه که مساحت تقریبی ۱۱۰۰ متر و عمق ۵ متر را در بر گرفته است، بیش از ۲۰۰۰ تن زباله را در خود مدفون دارد.

کارشناسان حوزه محیط زیست می­دانند که دفن غیربهداشتی زباله یکی از خطرناکترین روشهای مدیریت پسماند است و متأسفانه مخاطرات زیست محیطی وحشتناکی را به همراه خواهد داشت. ویژه­تر آنکه این محوطه در کنار دریاست و شیرابه­های تولید شده به آب دریا رسیده و علاوه بر تأثیرات منفی بر اکولوژی دریا، فرزندان­مان را نیز هنگام شنا با مخاطرات قابل توجهی روبرو خواهد ساخت.

ضمن تشکر از دعوت شهردار و رئیس محترم شورای اسلامی شهر از رسانه­ها تا از کار انجام شده در مجموعه بازدید داشته باشند، حسب دعوت عزیزان پر تلاش، مشاهدات و بررسی­های میدانی حکایت از ضرب المثل مازندرانی “ساق سرگینه ، دوش سر پینه زنّه” دارد.

… و اما ، بادی که بی­موقع وزید و بارانی که بد موقع بارید:

درست در زمان حضور رسانۀ محمودآباد آنلاین جهت به تصویر کشیدن زحمات مجموعۀ مدیریت شهری که تأکید داشتند برای دومین بار طی ۲ سال گذشته بالغ بر ۲۴ هزار تن زباله از محل دپو تخلیه و به عبارتی -۰- شده است، باد و باران بی­موقع، یک بار دیگر ثابت کرد “ماه پشت ابر نمی­ماند” و دیدیم هر چقدر دریا عقب­نشینی کرد و در لاک دفاعی فرو رفت، مدیریت شهری با یک یار بیشتر حمله کرد و گل زد اما آفساید بود و داوران هم نادیده گرفتند.

و این سؤال مهم: آیا بار گذشته نیز چنین شد؟

پی نوشت: چیزی که دیدیم با چیزی که به ما نمایش دادند، عمیقاً ما را به حکایت قدیمی فرو برد که پادشاه ایرانی میهمانان ویژه­ای داشت و قرار بود میهمانان با قطار به کاخ پادشاه طی مسیر کنند. پادشاه دستور داده بود کل مسیر حرکت قطار دیوارهای شهر با گچ و رنگ سفید شود ولی در منطقه­ای دسترسی به گچ کم و سخت بود. بخشدار منطقه دستور داد دیوارهای شهر را با ماست سفید کنند و این شد داستان مدیریت ماست مالیزیشن شهر ما که همچنان ادامه دارد …

 

 

 

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین