تولید سالانه ۱۱ تن عسل در محمودآباد
تولید سالانه ۱۱ تن عسل در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: سالانه بیش از ۱۱ تن عسل در شهرستان محمودآباد تولید می‌شود.

به گزارش محمودآباد آنلاین محمد هادی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد کلنی‌های تولید عسل این شهرستان امسال هزار و ۵۳۳ کلنی با میانگین عملکرد ۷.۵ کیلوگرم عسل در هر کلنی است،اظهار کرد: سالانه ۱۱ هزار و ۵۱۵ کیلوگرم عسل با کیفیت در این شهرستان تولید می‌شود.
وی به برگزاری جلسه هم‌اندیشی بررسی وضعیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات زنبورداری در مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد اشاره کردو گفت: پرورش‌دهندگان زنبور عسل برای اسکان قانونی و جانمایی زنبورستان‌ها باید با نظارت و دریافت مجوز از مدیریت جهادکشاورزی پس از دریافت استعلامات لازم از منابع طبیعی، محیط زیست و تعاونی زنبورداران شهرستان اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: استقرار کلنی‌های زنبور توسط پرورش‌دهندگان بومی و غیر‌بومی زنبور عسل در هر نقطه‌ای از شهرستان باید پس از تأیید اداره منابع طبیعی و محیط زیست با مجوز جهاد کشاورزی انجام شود.
هادی‌زاده با اشاره به اهمیت استقرار کلنی‌های زنبورعسل با رعایت فواصل قانونی نسبت به سایر زنبورستان‌ها، خاطرنشان کرد: مدیریت ساماندهی و بروزرسانی آمار کلنی‌های مدرن و سنتی، صدور دفترچه زنبور‌داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلان این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم در این بخش حائز اهمیت است.
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: ۳۶ بهره‌بردار به صورت مستقیم در بخش زنبورداری این شهرستان فعالیت دارند.

  • نویسنده : سید مهرداد محمدیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین