تعامل در سایه قانون از سوی مجریان و ناظران انتخاباتی
تعامل در سایه قانون از سوی مجریان و ناظران انتخاباتی
محمودآباد آنلاین : نخستین جلسه مشترک هماهنگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بین مسؤولان ستاد انتخابات و دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مازندران برگزار شد.

روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران در این جلسه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری، افزود: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور یازدهم اسفند ماه امسال در مازندران برگزار خواهد شد.

این مسئول سیاسی، انتخابات را مهم‌ترین پروژه سیاسی کشور در سال جاری دانست و گفت: دولت سیزدهم تمامی امکانات خود را برای برگزاری پرشور این انتخابات به کار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر مسئولیت خطیر فرمانداران در این ارتباط، یادآور شد: تلاش برای رفع موانع احتمالی مشارکت گسترده مردم در انتخابات مسئولیت سنگین فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌های استان است.

سلگی با اشاره به تلاش معاندان برای دلسرد کردن مردم و کاهش مشارکت عمومی در انتخابات، اظهار کرد: با تمهید بسترهای مشارکت فعال و پرشور مردم در انتخابات توطئه معاندان و استکبار جهانی در این زمینه خنثی خواهد شد.

معاون استاندار مازندران شرکت در انتخابات را حق محترم مردم دانست و گفت: برای تحقق این مهم امید بخشی به مردم از سوی تمامی فعالان سیاسی و فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با تاکید بر تعامل در سایه قانون از سوی مجریان و ناظران انتخاباتی افزود: وزارت کشور در اجرای دقیق قانون انتخابات از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، گفت: مشارکت گسترده مردم و مجریان قانون در برگزاری شکوهمند انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری برگ دیگری از تاریخ زرین افتخارات جمهوری اسلامی ایران را ورق خواهد زد.

سلگی در این جلسه که مسئولان دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری و رؤسای کمیته‌های مربوطه حضور داشتند، با تاکید بر لزوم اجرای دقیق دستورالعمل‌های وزارت کشور در زمینه انتخابات، دستورات لازم برای هماهنگی در اجرای قانون انتخابات در فرمانداری‌های مازندران را صادر کرد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین زکوی رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در مازندران با تاکید بر اهمیت انتخابات در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، لزوم توجه به الزامات قانون انتخابات و راهبردهای نظارتی برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را خاطرنشان کرد.

وی با تاکید بر نقش موثر مردم در عرصه‌های پیشرفت و بالندگی، لزوم ایجاد هماهنگی و تعامل قانونمند در بستر سازی برای حضور پرشور گروه‌های مختلف مردم در عرصه انتخابات را ضروری دانست.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا مازندران