برخورد سلیقه ای برای دعوت رسانه ها در جلسات اداری
برخورد سلیقه ای برای دعوت رسانه ها در جلسات اداری
محمودآباد آنلاین: آیا دعوت گزینشی خبرنگاران در جلسات اداری شهرستان به دلیل ترس از افشای نقاط ضعف است ؟ آیا انتخاب خبرنگاران بر اساس شایستگی است یا بر اساس سلیقه ؟ آیا فرماندار محمودآباد به ضرورت اطلاع رسانی از اقدامات دولت در شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت اشرافیت ندارد یا فقط این عرصه برای رسانه ها و جریان های موافق خودش فراهم می سازد؟ همگی این ها سوال های است که ذهن خبرنگاران و فعالان رسانه ای محمودآباد و سرخ رود را در آستانه یک سال مدیریت روح الله علیزاده فرماندار محمودآباد مشغول کرده است.

از زمان حضور روح الله علیزاده به عنوان یازدهمین و دومین فرماندار بومی شهرستان محمودآباد انتظار می رفت فضای شهرستان در راستای تحقق سیاست های دولت شاهد تحول اداری باشیم و این درحالی است که جابجایی مدیران و انتصاب های ضعیف شاید مهم ترین کارنامه اداری علیزاده در محمودآباد به شمار برود و پرهیز از دعوت خبرنگاران در جلسات و ضعف شدید در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی را می توان از دیگر خصایص برجسته مدیریتی روح الله علیزاده در محمودآباد دانست.

بطور مثال طی دو هفته گذشته روح الله سلگی معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران دو بار برای حضور در جلسه فرمانداران و ستاد خدمات سفر نوروزی در محمودآباد حضور یافته است ولی هیچ یک از خبرنگاران و رسانه های محمودآباد دعوت نشدند و حتی روابط عمومی فرمانداری نیز اطلاع رسانی لازم در این حوزه را انجام نداده است و این در حالی است که روح الله سلگی معاون سیاسی استاندار مازندران در مصاحبه اختصاصی با محمودآباد آنلاین رسماً اعلام کرد ممنوعیتی بابت حضور خبرنگاران در جلسه وجود نداشته و می توانستند در جلسه دعوت و حاضر باشند.

از مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان که با بی مهری مدیران و صندلی های خالی سالن برگزار شد ، تا جلسات شورای اداری و آیین های تودیع و معارفه معاونین و بخشدار مرکزی تا جلساتی که می توانست حضور خبرنگاران اثربخشی جلسات را بیشتر کند همگی حاکی از بی توجهی فرماندار شهرستان به جایگاه خبرنگاران و کارکرد رسانه در عصر ارتباطات دارد.

روح الله علیزاده و تمام مدیران ادارات باید بدانند رسانه رکن چهارم دموکراسی در جامعه مدنی ما بشمار می رود و عدم اطلاع رسانی به مردم از اقدامات دولت و دولتمردان جز ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین و بی اعتمادی شهروندان چیزی دیگری را به نمایش نخواهد گذاشت و شاید امید آفرینی و ایجاد احساس تعلق به شهر و کشور مهمترین رسالت خبرنگاران باشد که با بی مهری مسئولین ، خبرنگاران را در این بخش تنها و بی انگیزه کند.

ممکن است بعد از انتشار این یادداشت فرماندار و سایر مدیران ادارات تاب انتقاد پذیری را نداشته باشند و واکنش نشان بدهند ولی باید یادآوری کنیم خبرنگاران زبان و نماینده مردم هستند و جز طرح مشکلات مردم، خواسته شخصی ندارند و مردم از نمایندگان خود انتظار دارند امانت داری و صداقت را رعایت کنند و سکوت در این بخش را برای متولیان رسانه نمی پسندند و شاید عنوان خیانت را نیز به این قشر مظلوم تعمیم دهند.

در خاتمه لازم بذکر است شهرستان محمودآباد با بیش از صد هزار نفر جمعیت دارای یک فصلنامه و ۵ پایگاه خبری رسمی و ۳ هفته نامه و بیش از ۲۵ خبرنگار و تعداد پرشماری فعال فضای مجازی دارد که همگی می توانند برای همراه سازی مردم با مسئولین و آگاهی بخشی به جامعه و مشارکت اجتماعی شهروندان در کنار مسئولین باشند و جمله تکراری پل ارتباطی بین مردم و مسئولین و مشاورین امین مسئولین دیگر منسوخ شده است و مدیران باید به ضرورت پیوست رسانه ای اقدامات خود جدی تر نگاه کنند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین