برای ساماندهی سواحل هیچ کس پای کار نیست
برای ساماندهی سواحل هیچ کس پای کار نیست
محمدی معاون سیاسی فرمانداری شهرستان محمودآباد : دستگاههای مختلفی در حوزه ساحل تصمیم گیرنده هستند ولی برای ساماندهی سواحل هیچ کس پای کار نیست.

به گزارش محمودآباد آنلاین ، جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران شامگاه روز دوشنبه ۱۳ مرداد با حضور علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد و علی رجبی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران و احمد محمدی معاون سیاسی فرمانداری و کریمیان رئیس هیات نجات غریق مازندران و روسای هیات نجات غریق شهرهای ساحلی استان به میزبانی فرمانداری محمودآباد تشکیل شد.

 

احمد محمدی محمدی معاون سیاسی فرمانداری شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این جلسه دریا را بهترین فرصت برای تقویت و پویایی اقتصاد منطقه و افزایش ضریب اشتغالزایی و توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: دریا به علت بی برنامه گی و بلاتکلیفی بجای فرصت بیشتر به تهدید تبدیل شده است.

 

وی با تاکید بر بهره مندی برخی افراد از فرصت اقتصادی و درآمدی دریا گفت: درآمد در دریا را یکی دیگر می گیرد ولی چالش ها و هزینه های اجرایی آن متوجه دستگاههای اجرایی است.

 

وی ضمن انتقاد از عدم مشارکت بخش خصوصی متنعم از حضور مسافر و گردشگر در شهرستان گفت: متاسفانه تنها کمتر از ۵% خانه های مسافر در شهرستان ساماندهی شده اند و تاکنون حتی سه شرکت متولی عوض شدند و باید گفت در این بخش اصلا موفق نبودیم.

 

محمدی با اشاره به کاهش تعداد ناجیان غریق در ساحل و تعطیلی کلیه کافه ها و دکه های ساحلی که همواره توسط افراد بومی مدیریت شده و هر یک از آنها از قدیمی های ساحل بودند و به عنوان ناجی غریق بالقوه کمک حال هیات نجات غریق بودند گفت: امسال سخت ترین و چالشی ترین سال در مدیریت سواحل با توجه به شیوع ویروس کرونا می باشد.