تامین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان ها
تامین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان ها
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان در ۴۸ روستا است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می هد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد آب‌بندان های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، گفت: این شهرستان با داشتن یک هزار و ۳۵۰ هکتار آببندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش های ناشی از خشکسالی احتمالی، جلوه‌ای خاص به روستاهای این منطقه بخشیده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه آب رودخانه ها و هرزآب ناشی از بارندگی در فصل های غیرکاشت از طریق کانال ها و پمپاژ به آب بندان ها هدایت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان در ۴۸ روستا است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می هد.

 

وی با بیان اینکه آببندان های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه بارش های خوب پائیزی و هدایت آب های روان به سمت آببندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشته است، افزود: کشاورزان ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزارهای خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد