بدنه اجرایی دولت براساس مکتب اصیل اسلامی انتخاب شود
بدنه اجرایی دولت براساس مکتب اصیل اسلامی انتخاب شود
محمودآباد آنلاین : امام جمعه سرخ‌رود به دولت حضرت آیت‌الله رییسی توصیه کرد: اگر در دو سال باقیمانده می‌خواهید بر چالش‌های پیش‌رو فائق آیید، از این ریشوهای لیبرال منش که سال‌هاست در بدنه اقتصاد و فرهنگ رخنه کرده‌اند، فاصله بگیرد و تمام بدنه اجرایی دولت را براساس مکتب اصیل اسلامی و منویات مقام معظم رهبری قرار دهید.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه روزگاری بر تاریخ منطقه می‌گذشت که در ایران، بلکه در تمام منطقه و دنیا، دولت و حکومت مستقلی وجود نداشت، اظهار داشت: یک نظام تک قطبی بر جهان حاکم بود که تصمیم می گرفت کشورها از کدام مکتب سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تبعیت کنند.

وی افزود: کشورها و دولت ها به مثابه چرخ دنده های نظام سرمایه داری عمل می کردند،تا چرخ این نظام بچرخد و کشورها استعمار و استثمار شوند، در ایران اگر شاه و دولتی می آمد و می رفت، فقط خواسته و منافع استکبار شرط بود و لاغیر.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: با شروع انقلاب اسلامی، جرقه یک نظم جدید زده شد؛ یک کشور با شعار ایدئولوژیک نه شرقی و نه غربی در برابر سیاست های استکبار قد علم کرد.جنگید،تحریم شد،فتنه ها را پشت سر گذاشت،تا امروز به جایی رسید که یکی از مهم ترین کشورها برای ایجاد نظم نوین جهانی است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: نظم نوین جهانی یعنی تمام قدرت استکبار و دولت های مرتجع منطقه،۱۲ سال بخواهند نظام سیاسی سوریه را تغییر دهند،اما ایران خواست که این نظام و بشار اسد بماند و امروز دولت های عربی بدون هیچ پیش شرطی سوریه را وارد اتحادیه عرب کنند.رئیس جمهور ما برود،و اینچنین با شکوه مورد استقبال دولت و ملت سوریه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: نظم نوین جهانی یعنی اگر روزی ناوها و نفت کش های منتسب به آمریکا وارد حریم هر کشوری شد،کسی نتواند چب به آن نگاه کند،اما امروز در کمتر یک هفته دو نفت کش وابسته به آمریکا که تخلف می کنند،توسط دریا دلان ما توقیف می شوند و هر نفتکشی که از حریم ایران عبور می کند،سکاندار آن باید فارسی صحبت کنند.

امام جمعه سرخ‌رود عنوان داشت: نظم نوین جهانی یعنی اینکه تمام قدرت و شوکت خود را برای به زانو در آوردن پابرهنگان یمن به کار ببری،اما بعد از ۸ سال مجبور به توقف جنگ و پذیرش خواسته های انصار الله که حمایت ایران را داشت،شوی.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: نظم نوین جهانی یعنی روزی اسرائیل داعیه نیل تا فرات را داشت،اما امروز باید به دور خود دیوار بکشد و از درون دچار فروپاشی شود؛ اینها روایت هایی است ازانقلاب اسلامی،روایت های کلانی که در پروپاگاندا و امپراطوری رسانه‌ای غرب سانسور می شوند،اما با تمام اوصاف نمی توانند آن را کتمان کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این جنگ ضربه هایی سنگینی به نظام تک قطبی استکبار زد و البته ضرباتی هم متحمل شد، افزود: اگر آنها با مدیریت فضای مجازی رها روسری برخی دختران ما را عقب کشیدند، در اروپا و آمریکا شاهد موج اسلام آوری هستیم، اگر آنها با تحریم و نفوذ در اقتصاد ما رخنه کردند،امروز دچار بدترین وضعیت اقتصادی در آمریکا و اروپا و موج ورشکستگی هستیم.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری از پیچ تاریخی و رقم خوردن نظم جدید جهانی صحبت می کنند،یعنی اشاره به همین کلان روایت هاست، اگر جمهوری اسلامی می خواهد هر چه قدرتمندتر در این پیچ تاریخی تاثیر گذار باشد،باید در تمام زمینه ها کاملا بر اساس مکتب اسلامی عمل کند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با تاکید بر اینکه ما داعیه‌دار ایجاد مکتب نوین در جهان باشیم، اما براساس تفکر لیبرالی در اقتصاد و فرهنگ عمل کنیم، موفق نخواهیم شد، گفت: در همین چند مدت مشخص شد،برخی اقتصاددانان ما که اتفاقا تفکرات مذهبی دارند،اما به سیاست های اقتصادی لیبرالی پایبند هستند؛ همان ریشوهای لیبرال که در بدنه اقتصاد نفوذ دارند،همان هایی که اعتقاد داشتند حذف ارز ۴۲۰۰ آنچنان تورم ایجاد نمی کند.

وی یادآور شد: در همین چند وقت مشخص شد که در بدنه حوزه های علمیه،صداهایی بلند می شود مبنی بر اینکه اسلام در اقتصاد هیچ نظریه و برنامه ای ندارد، در واقع می توانی خود را آیت الله بنامی،اما به مکتب لیبرالی معتقد باشی؛ پیرامون فرهنگ در این انقلاب مسئولیت داشته باشی اما برای قانون مند کردن مسئله حجاب و عفاف سنگ اندازی کنی.

امام جمعه سرخ‌رود تاکید کرد: دشمنانی که در جنگ روایت ها عقب نماندند، همان هایی که در این جنگ از برجام تماما خسارت،یک شاهکار ساختند،اما شما نمی توانید،دستاوردهای منطقه ای و جهانی خود را به درستی روایت کنید.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: همان جنگ روایتی که نمی گذارد تسلیم شدن دولت های منطقه را در برابر اصول جمهوری اسلامی برجسته شود،همان جنگ روایتی که نمی گذارد به روز رسانی ناوگان هوایی کشور به ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر برجسته شود اما عکس گرفتن با یک هواپیمای عاریه ای را برجسته می کند؛ در این جنگ روایت ها عقب نمانیم.

وی در ادامه اقدامات جنون آمیز اسرائیل نشان از ضعف و دستپاچگی دانست و گفت: جبهه مقاومت باید به هر اقدام جنون آمیز اسرائیل ۱۰ برابر با قدرت بیشتر پاسخ دهد؛ این تقابل نباید منحصر شود به گروه‌های فلسطینی،تمام جبهه مقاومت باید در پاسخ دهی همکاری کنند.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: امروز اسرائیل آنقدر حقیر و منزوی شده است که حتی سران اسرائیل را به خود آمریکا راه نمی دهند.جبهه مقاومت باید از حالت‌ دفاعی به حالت تهاجمی در بیاید تا هر چه زودتر این غده سرطانی را از صحنه روزگار محو کند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: نکته‌ای را هم به تصمیم سازان فرهنگی گوش زد کنیم.نگذارید هر موضوع فرهنگی مانند حجاب به یک چالش تبدیل شود و تازه به فکر چاره بیفتید؛ نگذارید شبکه نمایش خانگی رها شود و در آن هر ناهنجاری،مانند جسارت به والدین،اختلاط و روابط دوگانه و چندگانه،استعمال دخانیات توسط بانوان و…عادی سازی شود،و آن وقت به فکر چاره بیفتید، واقعا آیا مسئولین فرهنگی این ناهنجاری ها را نمی بینند؟

وی در پایان یادآور شد: اینکه با سلبریتی های هنجارشکن برخورد می شود خوب است اما طوری نشود که احساس کنیم این برخوردها نمایشی است؛ کشف حجاب این سلبریتی ها را فقط از جنبه فرهنگی نبینید، برخی از این سلبریتی ها در پازل دشمن عمل می‌کنند، یعنی اقدامات آنها امنیتی است، خودتان را گول نزنید

  • نویسنده : بهناز مقدس