بازگشت محمودآباد به رنگ نارنجی کرونایی
بازگشت محمودآباد به رنگ نارنجی کرونایی
محمودآباد آنلاین:بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،وضعیت کرونایی در محمودآباد طی یک هفته اخیر با بهبود نسبی همراه بوده است و این شهرستان ها از وضعیت قرمز خارج و وارد محدوده نارنجی کرونایی شد.

رنگ قرمز کرونایی که از ۲۵ تیرماه پس از حدود سه ماه آرامش نسبی کرونایی و با شروع پیک هفتم همه گیری بیماری، وارد مازندران شد، پس از گذشت یک هفته به ۹ شهرستان مازندران سرایت کرد، در حال حاضر هرچند که بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی رنگ قرمز کرونایی به هشت شهرستان کاهش یافته است اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است ، عدم ثبات رنگ بندی کرونایی در بین شهرستان های استان می باشد.

بر اساس ارزیابی وزرات بهداشت،ساری به عنوان مرکز مازندران و سومین شهرستان پرجمعیت استان  که هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار داشت ، در حال حاضر وارد سیطره قرمز کرونایی شد.

همچنین شهرستان نکا نیز در طول یک هفته از رنگ زرد کرونایی به معنای نسبتا پرخطر به وضعیت قرمز یعنی بسیار پرخطر رسید.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت طی یک هفته گذشته وضعیت کرونایی در سه شهرستان رامسر، تنکابن و محمودآباد با بهبود نسبی همراه بوده است و این شهرستان ها از وضعیت قرمز خارج شدند. در حال حاضر ۲ شهرستان تنکابن و محمودآباد در وضعیت نارنجی و شهرستان رامسر که پرچم دار ورود به وضعیت قرمز کرونایی در مازندران بود به رنگ زرد درآمده است.

طی یک هفته اخیر تعداد شهرستان های نارنجی در مازندران تغییر نداشته است و براساس اطلاع رسانی وزرات بهداشت در حال حاضر ۶شهرستان استان در وضعیت پرخطر کرونایی قرار دارند. ۲ شهرستان سوادکوه شمالی و بابلسر که جمعه گذشته در محدوده زرد کرونایی قرار داشتند، در هفته ای که گذشت با افزایش تعداد بیماران کرونایی وارد وضعیت نارنجی شدند. هم اکنون طبق آخرین ارزیابی کرونایی، رنگ شهرستان های سیمرغ، سوادکوه شمالی، بابلسر، محمودآباد،فریدونکنار و تنکابن نارنجی اعلام شده است.

در حال حاضر با تغییر رنگ شهرستان های چالوس، کلاردشت و عباس آباد از نارنجی به زرد تعداد شهرستان های نسبتا پرخطر در مازندران به ۸ شهرستان افزایش یافت و شهرستان های میاندرود، بابل، نور، نوشهر،چالوس، کلاردشت، عباس آباد و رامسر در محدوده زرد کرونایی قرار دارند.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : ایرنا