احداث مرکز تولید و تکثیر و نگهداشت گل و نهال در محمودآباد
احداث مرکز تولید و تکثیر و نگهداشت گل و نهال در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : قاسمی رئیس اداره پارک ها و فضای سبز شهرداری از احداث مرکز تولید و تکثیر و نگهداشت گل و درخت در محل این اداره در راستای خودکفائی نیاز تولید و خرید گل های مورد نیاز این اداره در راستای بهسازی فضای سبز شهر محمودآباد خبر داد.

عمار قاسمی رئیس اداره پارک ها و فضای سبز شهرداری محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با محمودآباد آنلاین گفت: برابر برنامه ریزی و تدبیر های اتخاذ شده تا سال گذشته ۷۰% نیاز به تامین گل های فصلی برای کشت در بلوارها و پارک های شهر در مرکز تولید گل این اداره نشاء و کشت شده و سایر گل های زینتی مورد نیاز از گلخانه های شهرستان خریداری می شد ولی امسال به واسطه تلاش های صورت گرفته این اداره در تولید و عرضه گل به خودکفایی رسیده و این آمادگی برای فروش گل در راستای درآمدزایی پایدار برای شهرداری وجود دارد.

قاسمی گفت: در آستانه سال نو و هفته منابع طبیعی این اداره در نظر دارد به عموم شهروندان فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و آن دسته از شهروندانی که نسبت به زیبا سازی محیط پیرامون خود اقدام می نمایند گل و اصله نهال بصورت رایگان اهدا نماید.

عمار قاسمی با اشاره به اینکه شهر محمودآباد ۲۱ پارک فضای سبز دارد گفت: امسال با توجه به سیاست های این اداره در راستای توسعه سرانه فضای سبز و نگهداشت پارک ها و ترمیم درختان پیر و فرسوده  و صیانت از لکه جنگل های هیرکانی مانده در محمودآباد ، بیش از ۳ هزار اصله نهال در پارک های سطح شهر کاشته خواهد شد.

رئیس اداره پارک ها و فضای سبز شهرداری محمودآباد همچنین از کاشت نهال در حاشیه پیته رود و شهررود در شهر محمودآباد خبر داد و افزود: قراردادهای لازم با شرکت پیمانکار مربوطه جهت حفر چالهای کاشت درخت توسط بیل بکهو و عملیات خاک ریزی و بهسازی محیط مربوطه حد فاصل منطقه توسکامحله تا استادیوم ورزشی و ارامگاه سید سه نور تا آهومحله صورت گرفته و بزودی طرح کمربند سبز در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهر محمودآباد صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: رفت و روب و نگهداشت تاسیسات پارک ها و وسایل بازی متوجه این اداره نیست ولی در این خصوص همکاری های مقتضی صورت می گیرد و این مجموعه در راستای حفظ و نگهداشت فضای سبز و اصلاح و سم پاشی درختان در هر فصل بر اساس اقلیم جغرافیایی و طبیعت هر درخت اقدام می نماید.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین