ادارات مازندران تا پایان هفته دورکار شدند/ فعالیت مدارس غیرحضوری خواهد بود
ادارات مازندران تا پایان هفته دورکار شدند/ فعالیت مدارس غیرحضوری خواهد بود
محمودآبادآنلاین:معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران گفت: نظر به ضرورت مدیریت مصرف گاز با هدف انتفاع مردم شریف استان از نعمت برخورداری از گاز و با پیشنهاد استاندار مازندران مقرر گردید تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز دولتی استان تا پایان هفته جاری به شکل دورکار به فعالیت خود ادامه دهند.

امید محبی شامگاه شنبه افزود: فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان از ساعت ۹ الی ۱۳ با حضور یک سوم کارکنان خواهد بود و دو سوم از کارکنان تا پایان هفته دورکار هستند.

لزوم قطع سیستم‌های گرمایشی در دستگاه‌های اجرایی

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان موظف به قطع کامل سیستم های گرمایشی هستند.

تداوم فعالیت حضوری بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان

معاون استاندار مازندران در خصوص نحوه فعالیت بانک‌های استان نیز بیان کرد: فعالیت بانک‌ها به صورت حضوری ادامه دارد و از ساعت ۹ الی ۱۳ به مردم خدمات ارایه می کنند.

فعالیت مدارس بجز پایه دوازدهم غیرحضوری شد

محبی در خصوص فعالیت مدارس استان نیز بیان کرد: تمامی مدارس به جز پایه دوازدهم که امتحان نهایی دارند به شکل غیر حضوری به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

دانشگاه‌ها تعطیل هستند 

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه های استان به طور کامل تعطیل خواهند بود و تنها مجاز به برگزاری امتحانات هستند.

دبیر شورای اداری استان مازندران گفت: فعالیت بانک ها، نهادهای عمومی، خدماتی و امداد رسان، عوامل انتظامی و نظامی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت حضوری خواهد بود.

محبی افزود: حسب دستور استاندار مازندران با همه تخطی کنندگان از دستور اعم از دستگاه های اجرایی، بانک ها و مراکز آموزشی در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از همه تصمیمات این است که در خدمات ارایه شده به مردم خلاء ایجاد نشود و مردم نیز از نعمت گاز برخوردار باشند.

ضرورت صرفه‌جویی مردم در مصرف گاز

معاون استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز گفت: امروز ۲ محله بهشهر دچار مشکل و قطعی گاز شدند که امیدواریم این موضوع با همراهی مردم به سایر نقاط استان تسری پیدا نکند.

قطع سیستم گرمایشی پلاژها، مراکز اقامتی، اماکن عمومی و مراکز مذهبی و فرهنگی

محبی تاکید کرد: تمامی پلاژ های دولتی و مراکز اقامتی موظف هستند به طور کامل سیستم های گرمایشی اعم از برقی و گازی را قطع کنند.

وی ادامه داد: همچنین اداره گاز نیز مکلف شد نسبت به قطع گاز این مراکز اقدام کند؛ همچنین همه اماکن عمومی از جمله مراکز تجاری، فروشگاه ها، اماکن مذهبی، سینماها، استخرها و مراکز فرهنگی موظف هستند سیستم های گرمایشی را قطع کنند.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : ایرنا