اجرای طرح ملی کیو آر کُد در کتاب‌های درسی امسال
اجرای طرح ملی کیو آر کُد در کتاب‌های درسی امسال
محمودآباد آنلاین/ طرح ملی کیو آر کُد (QR Code) به عنوان یکی از ابتکارات مهم آموزش و پرورش مازندران امسال در کتاب‌های درسی عملیاتی می‌شود.

به گزارش محمودآباد آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح مربوطه توسط دکتر حامد نیک پی معلم ریاضی شهرستان محمودآباد و پژوهشگر برتر وزارت آموزش و پرورش معرفی و با همکاری این اداره‌کل مهر پارسال برای نخستین بار و آزمایشی در آموزش و پرورش این شهرستان اجرایی شد.

علیرضا سعدی پور افزود: در طرح ملی کیو آر کُد (QR Code) بیش از ۱۰۰ معلم از سراسر کشور همکاری داشته و حدود ۴ هزار فیلم آموزشی و مدوّن در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان QR Code را جدا و در صفحات کتاب درسی خود نصب کرده و با توجه به نیاز داشتن در هر زمانی، با موبایل خود بر روی هر یک از QR Code‌ها اسکن تا فیلم آموزشی صفحه مربوطه نمایش داده شود.

سعدی پور همچنین گفت: بعد از مدتی بسیار کوتاه از بهره برداری و اجرایی شدن، این طرح مورد استقبال دانش‌آموزان دیگر استان‌ها قرار گرفته و معلمان و دانش‌آموزان سراسر کشور علاوه بر تماس با آموزش و پرورش مازندران، خواستار دسترسی به QR Code‌ها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: بعد از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، و در دوره ارزیابی آن توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مصوب شد طرح ملی کیو آر کُد (QR Code) در کتاب‌های درسی امسال وزارت و در همه پایه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران هم خاطر نشان کرد: در آستانه هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر امسال، “حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی” به عنوان شعار این هفته انتخاب و در دستورکار تمامی متولیان تعلیم و تربیت قرار گرفت.

بهروز منصورکیائی افزود: این هفته فرصتی است، تا همه متولیان تعلیم و تربیت نسبت به مسائل و نیاز‌های واقعی کودکان متمرکز شده و تصمیمات اجرایی و عملیاتی گرفته شود.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران