اجرای بیش از ده برنامه برای کودکان محمودآبادی
اجرای بیش از ده برنامه برای کودکان محمودآبادی
محمودآباد آنلاین: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمودآباد، شعار هفته کودک امسال را "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" اعلام کرد و از اجرای بیش از ده برنامه به صورت حضوری و مجازی برای کودکان این شهرستان خبر داد.

شوکت فلاح در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: بازدید از کانون پرورش فکری و اجرای ایستگاه “نقاشی بکش جایزه بگیر”، ایستگاه کاردستی “مهارت آباد”، مهرواره نقاشی “کودکانه هایم در مهر”، مسابقه عکاسی “پاییز در شهر من”، بازدید از کودکان بیمار بستری، ویزیت رایگان کودکان، بازدید از مهدهای کودک و اجرای جشن قصه توسط کانون از مهمترین برنامه های هفته کودک می‌باشند که با همکاری دستگاه های عضو ستاد گرامیداشت هفته کودک برگزار خواهد شد.

وی مهمترین رویکرد کانون در برنامه های امسال را غنی سازی فرهنگ شاد زیستن و محیا نمودن حال خوش عنوان کرد و با اشاره به شعار هفته کودک خطاب به پدران و مادران بیان کرد: به احساسات کودکان اهمیت دهید، به کودکان ابراز علاقه کنید و مانع بیان احساساتشان نشوید، به آنها همدلی و درک احساسات دیگران را یاد دهید.

وی با بیان اینکه کودک با شروع فهمیدن احساس همدلی را بیشتر درک می‌کند، افزود: با بیان احساسات به کودک می آموزید که احساسات خود را بروز دهد و در شرایط مختلف احساسات منفی و مثبت دیگران و دوستانش را درک کند.

فلاح با اشاره به اینکه کودکان رفتار والدین خود را تکرار می‌کنند خاطرنشان کرد: پدر و مادر عاشق، پدر و مادر همدل، دانه عشق و همدلی را در بستر فکر کودک می کارند و کودک در آغاز دوره فهمیدن و درک کردن قدرت درک دیگران و همدلی با دوستانش را خواهد داشت.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمودآباد اظهار داشت: والدینی که به کودکانشان ابراز کلامی عواطف دارند و به ابراز احساسات فرزندانشان اهمیت می‌دهند در واقع حال خوش زندگی را به آنها هدیه داده اند.

وی با بیان اینکه در سال جدید کارگاه‌های برخط آنلاین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنان ادامه دارد، افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به وجود آمد، مرحله نخست سامانه مرکز مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف دسترسی آسان کودکان، نوجوانان و والدین راه‌اندازی شد.

او ادامه داد: یک دوره موفق به برگزاری کارگاه برخط در فضای اسکای روم در فصل تابستان در سطح استانی و شهرستان شدیم و اکنون هم کارگاه های برخط با ۲۲ کارگاه در فصل پائیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فلاح خبر داد: ثبت‌نام ترم پائیز کارگاه‌های برخط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اول مهرماه آغاز شد و تا هجدهم مهرماه از طریق سایت kpf.ir  ادامه دارد.

شوکت فلاح اضافه کرد: ساخت عروسک‌های نمایشی، عروسک‌سازی با استفاده از دور ریختنی‌ها، عکاسی، قصه‌گویی، داستان‌نویسی، اریگامی و خوشنویسی تحریری از جمله کارگاه‌های بدون محدودیت زمان هستند.

وی در ادامه گفت: مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان‌نویسی، پویانمایی، فیلم‌سازی، قصه‌گویی، فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن، عکاسی، نجوم، زیست‌شناسی، کاردستی، سفلژ و… نیز از جمله کارگاه‌های این کانون به شمار می‌روند.

مربی مسئول کانون پرورش فکری محمودآباد تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های کانون شامل آموزش‌های مجازی، کارگاه‌های تخصصی، فعالیت‌های عمومی از طریق مرکز فرهنگی مجازی کانون به نشانی www.kpf.ir در دسترس مخاطبان می باشد و علاقه‌مندان می توانند برای ترم پائیز این کارگاه‌ها پس از ثبت نام در پرتال kpf.ir  و انتخاب گزینه آموزش‌های مجازی و دوره‌های تخصصی برخط استانی نسبت به  انتخاب و ثبت نام کارگاه مورد نظر خود اقدام کنند.

او افزود: هم‌چنین مخاطبان می‌توانند از این طریق با انجمن‌های تخصصی کانون پرورش فکری ارتباط برقرار کنند، در مسابقات فرهنگی هنری مجازی شرکت کنند و از اردوهای مجازی و اکران آنلاین فیلم ها در th.kpf.ir نمایش نما بهره‌مند شوند.

فلاح با بیان اینکه مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمودآباد در شهریور سال ۹۲ همزمان با هفته دولت در شهرستان محمودآباد افتتاح شد، گفت: تا کنون بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان این شهرستان با ثبت نام و عضویت در کانون از کارگاه های عمومی که عمده فعالیت‌های کتابخوانی می‌باشد و در کارگاه های تخصصی که شامل فعالیت های ویژه فرهنگی، هنری ، ادبی می‌باشد بهره مند شدند و هم اکنون عضویت این مرکز در گردش می‌باشد.

وی ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنان در اوقات فراغت، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ادبی، هنری و فرهنگی مخصوص کودکان و نوجوانان را هدف اصلی این کانون برشمرد و اذعان کرد: در کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری علاوه بر معرفی و امانت کتاب بیش از ۴۰ فعالیت تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی همانند نمایش خلاق، تئاتر، سرود، کاردستی، نقاشی، سفالگری، نقد کتاب، داستان‌نویسی، شعرخوانی، قصه‌گویی، فیلم‌سازی، خوشنویسی، آشنایی باشخصیت‌های علمی، هنری، تاریخی ایران و جهان، آشنایی با سرزمین‌ها، قوم‌ها، ملت‌ها و نژادها، مسابقه‌، نجوم، فعالیت‌های علمی و مذهبی در کنار برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون و بازدیدهای گروهی توسط مربیان مجرب انجام می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمودآباد با بیان اینکه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان از سال ۹۲ تا کنون موفق به کسب رتبه در جشنواره های متعدد کانون شدند، در این باره توضیح داد: کسب رتبه اول کشوری در جشنواره شعر رضوی، کسب رتبه برتر استانی در جشنواره کاردستی رضوی، کسب رتبه برتر استانی در جشنواره سرود کانون، کسب رتبه های برگزیده قصه گویی در جشنواره قصه گویی کانون از جمله مدارج اعضای کانون پرورش فکری این شهرستان در بخش های فرهنگی، هنری و ادبی می‌باشد.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری در ایام دورکاری به دلیل شرایط کرونایی تمامی فعالیت های عمومی و تخصصی خود را بصورت مجازی به قشر کودک و نوجوان ارائه می‌دهد و اعضای کانون با حفظ پروتکل های بهداشتی در این ایام تنها قادر به امانت کتاب بصورت حضوری می‌باشند و کتاب‌های برگشتی از امانت نیز به مدت دو هفته قرنطینه می‌گردند و پس از ضدعفونی در قفسه قرار داده می‌شوند.

فلاح در پایان ذکر کرد: تشکیل گروه های اعضا و والدین در فضاهای مجازی، برگزاری کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی توسط مربیان کانونی بصورت آنلاین، ثبت نام اعضا در سایت kpf.ir  جهت استفاده از کارگاه های برخط کانون که علاوه بر گروه کودک و نوجوان ، گروه سنی بزرگسال و والدین اعضا نیز از این کارگاه بهره مند می‌شوند و اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای مجازی و فراخوان های جشنواره های مجازی کانون، دعوت اعضا به اکران مجازی تئاترهای کانون در سایت th.kpf.ir نمایش نما از جمله خدمات و فعالیت های مجازی کانون در ایام دورکاری شرایط وجود کرونا می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین