هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
محمودآباد آنلاین : هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی از جمله شنا در آب‌های ساحلی این استان را از فردا چهارشنبه تا اواخر وقت روز جمعه، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از عصر فردا تا اواخر وقت روز جمعه با وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید مواجه است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۰ و در مناطق دور از ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه  می رسد که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۷ متری در مناطق نزدیک ساحل و همچنین امواج تا دو متر در مناطق دور از ساحل می‌شود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسی را صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات نیمه غربی با رشد ابر، احتمال رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی کرد. یشینه دما در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۲ درجه و در مناطق مرکزی و شرقینیز ین ۳۱ تا ۳۵  درجه سلسیوس پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران از روز چهارشنبه تا جمعه نیز صاف تا نیمه ابری بویژه در دامنه ها و کوهپایه ها با افزایش ابر و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۲۸ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سلسیوس پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که رینه آمل با ۳۳.۸ و ساری با ۳۳.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و آلاشت نیز با  ۲۵.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری امروز سه شنبه در گرمترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

ساری، گلوگاه و آمل با ۳۲.۲ و در مناطق ییلاقی نیز ۳۲.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان ‌می‌دهد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین