اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام محمودآباد در دستورکار قرار گیرد
اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام محمودآباد در دستورکار قرار گیرد
محمودآباد آنلاین / نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران، بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام محمودآباد اشاره و بر پیگیری این موضوع تاکید کرد.

ولی‌الله فرزانه ساخت و ساز های غیرمجاز را یکی از مشکلات اساسی در استان مازندران عنوان کرد و افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز پیامدهای ناشایستی بر ما تحمیل کرده است و مخصوصاً در محمودآباد که بُعد مسافت طویل و همچنین روستاهایی با ظرفیت گردشگری خوبی را داریم باعث شده تا این ساخت و ساز ها بیشتر شود.

وی اظهار داشت: ما نیاز به این داریم که یک نگاه برنامه‌ای داشته باشیم و برای حل مشکلات و معضلات موجود برنامه ای منسجم و قابل اجرا داشته و آن را پیاده کنیم.

فرزانه یکی از راه های جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را توسعه طرح‌های هادی برشمرد و افزود: در طرح هادی شاخص ما نسبت به کشور بسیار پایین است که باید به این مهم توجه جدی داشته باشیم و از استاندار و فرماندار محترم هم خواهشمندیم در این راستا پیگیری نمایند.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش انرژی در محمودآباد خطوط ۲۳۰ به ۶۳ را داریم که ۲۳۰ در روستای گلیرد واقع است که متاسفانه با وجود اینکه کلنگ آن از سال ها قبل خورده معارض اجتماعی پیدا کرده و هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده.

وی اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد ولتاژ صد سال محمودآباد را تامین می‌کند و ما دیگر نگرانی در این باب نخواهیم داشت.

فرزانه ادامه داد: اگر قرار است که شهرک صنعتی از خطوط ۶۳ بهره مند شود آن هم باید از خط انتقال ۲۳۰ استفاده کند. لذا خواهشمندیم تا اقدامات لازم جهت رفع آن معارض اجتماعی صورت پذیرد.

ولی‌الله فرزانه همچنین در ادامه به احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در معلم‌کلا توسط بخش خصوصی اشاره کرد و بر پیگیری و اتمام هرچه سریعتر آن تاکید داشت.

وی یادآور شد: شهرستان های محمودآباد و نور به دلیل قرارگیری در پایین دست بسیار به شبکه آبیاری زهکشی نیازمندند و این موضوع هم نیازمند پیگیری و اهتمام فراوان می‌باشد.

فرزانه در پایان با اشاره به معضل آب آشامیدنی در محمودآباد که گریبانگیر مردم این شهرستان شده، رفع این مشکل را خواستار شد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین