از شایعه تا واقعیت کشتار قوها/ آغاز مهاجرت پرندگان
از شایعه تا واقعیت کشتار قوها/ آغاز مهاجرت پرندگان
محمودآباد آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد درباره کاهش تعداد قوهای مهاجر در تالابسرخرود و احتمال شکار این پرندگان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی برگشت قوها آغاز شده است.

امسال ورود و مهاجرت قوها پرحاشیه بود، به‌طوری‌که روزهای نخست حضور قوها و همچنین این روزها که فصلمهاجرت قوها را پیش‌رو داریم ادعای کشتار قوها مطرح شد.

علی‌محمد دعاگو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد در این زمینه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به مساعد شدن شرایط آب و هوا این روزها مهاجرت قوها شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ روزی است که برگشت قوها آغاز شده است،گفت: در مجموع امسال ۲هزار و ۵۰۰ قووارد تالاب سرخرود شدند که برگشت آنان آغاز شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد با اعلام اینکه آخرین گروه از قوها اواخر بهمن ماه ازتالاب خارج می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ بال قو در تالاب حضور دارند.

این مسؤول اظهار کرد: درست است امسال دو بار ادعای کشتار قوها مطرح شد ولی  این هجمه‌ها باعث شدافکار و اذهان به این سمت متمرکز شد اما محیط‌بانان با حضور در منطقه رعایت مسائل را می‌کردند.

دعاگو با بیان اینکه  حمایت  مردم در بحث تغذیه موجب شد، امسال در بحث تغذیه مشکلی نداشته باشیم وکمک‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت، گفت: برای کمبود محیط‌بان که با مشکل مواجه بودیم اما دومحیط‌بان دیگر نیز در این منطقه برای حفاظت از جمعیت قوها تا پایان حضور این پرندگان حضور خواهندداشت

  • نویسنده : مهرداد محمدیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس