آموزش و پرورش در تخلیه مدارس حریم امامزاده قاسم کوتاهی می کند
آموزش و پرورش در تخلیه مدارس حریم امامزاده قاسم کوتاهی می کند
محمودآباد آنلاین: صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه : برای حل مشکل امامزاده قاسم (ع) باید مدارس امام خمینی (ره) و انقلاب تخلیه و علیرغم پیگیری های نماینده مجلس و امام جمعه شهرستان به منظور کلنگ زنی و احداث مدرسه جدید به کمک خیرین در یکی از عرصه های خالی آموزش و پرورش ، متاسفانه این اداره در تخلیه مدارس کوتاهی کرده و این در حالی است که این مدارس مستهلک بوده و امکان دارد حادثه به بار بیاورد.

بهروز صادقی رییس ادره اوقاف و خیریه شهرستان محمودآباد به مناسبت دهه وقف در مصاحبه اختصاصی با محمودآبادآنلاین گفت: توسعه و ترویج فرهنگ وقف و افزایش بهره وری آن و اجرای امینانه خواسته های واقفین نیک اندیش از جمله اهداف کلان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
وی افزود: در شهرستان محمودآباد ۳۵۰ موقوفه اعم از منفعتی و انتفاعی داریم که از این تعداد ۸۰ بنا موقوفه منفعتی است که باید مال الاجاره آن به اوقاف پرداخت شود.
صادقی یکی از اساسی ترین مشکلات اداره اوقاف را عدم پرداخت به موقع مال الاجاره موقوفات منفعتی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مبلغ ۲ میلیارد تومان مال الاجاره در شهرستان معوق مانده است که متاسفانه به علت عدم پرداخت آن اجرای نیت های واقفین مسکوت باقی می ماند.
وی تاکید کرد: لازم است دستگاه های دولتی مانند آموزش و پرورش ، مخابرات و سایر نهاد هایی که وقف هستند و مال الاجاره خود را پرداخت نکردند در اسرع وقت نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و سایر افراد هم می توانند با پرداخت به موقع مال الاجاره از بسته های تشویقی که شامل حالشان می شود استفاده کنند.
رییس ادره اوقاف و خیریه شهرستان محمودآباد با بیان اینکه ۳ هکتار از اراضی موقوفه این اداره جنب شهرک صنعتی به علت ورد پساب دیگر قابل کشت نیست خواستار ورود مدیریت شهرک صنعتی برای بررسی و رسیدگی به این موضوع شد.
صادقی با بیان اینکه کارهای اوقاف با نیت واقف انجام می شود گفت: بیشتر نیت ها در محمودآباد برگزاری مراسم سیدالشهدا، ساخت تکایا و مساجد است.
وی ادامه داد: ثبت وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه اوقاف است و مسئولان اوقاف در تلاش هستند وقف‌های جدید را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهند.
صادقی خواستار وقف در راستای نیاز جامعه توسط واقفان شد و گفت: واقفان اموال خود را برای احداث مدرسه، ساخت کلینیک بهداشتی و یا تهیه جهیزیه و مسکن برای جوانان وقف کنند.
وی همچنین از ثبت ۲ فقره موقوفه جدید با متراژ ۲۶ هزار متر و ۱۴ هزار متر با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان خبر داد وگفت : یک زمین نیز به متراژ ۵ هزار مترمربع در روستای علوی کلا میر با نیت کمک به دانش آموزان و زوج های جوانی که جهیزیه ندارند وقف شد.
رئیس اداره اوقاف محمودآباد گفت: اخیرا یک زمین به مبلغ ۴ میلیارد برای احداث آرامستان و غسالخانه در کوچه منبه آب محله فاطمیه به صورت مشارکتی وقف شد.
وی گفت:آموزش و پرورش عرصه های بلا استفاده زیاد دارد که اگر برای احداث مدرسه کلنگ زنی کند خیرین و نماینده مردم محمودآباد درمجلس شواری اسلامی و سایر مسئولان نیز برای ساخت آن اقدام خواهند کرد.
رئیس اوقاف با بیان اینکه پرونده مالکیت عرصه امامزاده در محاکم قضایی در حال رسیدگی است ادامه داد: ، باتوجه به کشف استخوان سه انسان و همچنین طبق کارشناسی و نظریه باستان شناسان میراث فرهنگی قدمت این استخوان ها به ۴۰۰ سال پیش بر می گردد که نشان از محق بودن اداره اوقاف دارد و حکایت از آن است که در قدیم نیز اینجا آرامستان بوده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بناهای متبرکه قطب فرهنگی شهر هستند قرار است طرح توسعه صحن و سرا احداث و خدمات گردشگری مذهبی ارائه گردد و طرح توسعه صحن و سرا امامزاده قاسم ساخته شود و امکاناتی چون زائر سرا ، فضاهای فرهنگی و آموزشی و مسجد ، سرویس بهداشتی و سایر خدمات گردشگری ارائه شود.
وی همچنین به اقدامات اوقاف در سال جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۳ میلیون کمک مالی به حوزه علمیه امام صادق (ع) و ۴۸۰ سبد غذایی در اجرای طرح کمک مومنانه و ۱۲ کمک هزینه جهیزیه با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۲۰ سبد کالا با همکاری کانون خادم یاران رضوی در سطح شهرستان توزیع شده است.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین