آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از ماه جاری
آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از ماه جاری
محمودآباد آنلاین / رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از تولید ۴ تا ۵ میلیون دوز واکسن کرونا تا ۱.۵ ماه آینده خبر داد و گفت: تصور می‌کنیم در خرداد ماه بتوان واکسیناسیون عمومی با تولیدات ستاد اجرایی فرمان امام انجام شود.

محمد مخبر امروز در حاشیه مراسم آغاز برنامه‌های حمایتی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل درباره آخرین وضعیت تولید و تامین واکسن کووایران برکت، اظهار کرد: فاز سوم تقریبا به ۵۰ درصد کار خود رسیده و تولید در حال انجام است که تولیدات را انبار می‌کنیم تا پس از صدور اجازه  از سوی وزارت بهداشت، تولیدات را برای تزریق در اختیارشان قرار دهیم‌.

وی افزود: فاز یک، دو و سه انجام گرفته و نتایج بسیار خوب بوده است؛ تصور می‌کنیم در خرداد ماه بتوان واکسیناسیون عمومی با تولیدات ستاد اجرایی انجام شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره میزان واکسن تولید شده گفت: حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز واکسن تولید شده است‌ و به دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده ما سرعت تولید را قدری کم کردیم چون انبار کردن و نگه‌داری آن موضوع خاصی است اما امکانات تولید به‌خوبی فراهم شده و طی یک تا ۱٫۵ ماه آینده می‌توانیم ۴ تا ۵ میلیون دوز واکسن را تحویل دهیم.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم