نمایندگان مجلس چقدر حقوق می‌گیرند؟
نمایندگان مجلس چقدر حقوق می‌گیرند؟
محمودآباد آنلاین : در پی انتشار اعداد غیرواقعی از حقوق نمایندگان مجلس، سخنگوی هیأت‌رئیسۀ مجلس فهرست واقعی حقوق نمایندگان را منتشر کرد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس‌، سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره برخی تصاویر که با عنوان مجموع دریافتی نمایندگان در فضای مجازی منتشر می‌شود گفت: این اعداد ‌و ارقام حقیقت ندارد ‌ و میزان حقوق نمایندگان در حد متعارف و منطبق بر قانون است.

وی افزود: من با پیگیری که از معاونت اجرایی و اداره کل بودجه مجلس انجام دادم، فهرست پرداختی نمایندگان حدود ۲۵ میلیون تومان است و اعدادی که بیش از این در فضای مجازی منتشر می شود دروغ پردازی علیه نمایندگان و مجلس است.

موسوی توضیح داد: همچنین نمایندگان بابت وظایف نمایندگی و هزینه دفاتر در شهرستان ها نیز رقمی را که فقط مجاز به استفاده در حوزه مشخص دارند، دریافت می کنند. میزان هزینه های دفاتر قبلا توسط خود نمایندگان در تریبون مجلس، رسانه ملی و سایر رسانه ها شفاف شده و اعداد ادعا شده در تصاویر منتشر شده به هیچ وجه با هزینه های دریافتی نمایندگان برای دفاتر خود انطباق ندارد.

سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس، اضافه کرد: مجلس یازدهم در مصوبات خود، ساختار اداری مجلس را موظف کرده برخلاف ادوار گذشته، مجموع حقوق و مزایای مجلس را در سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت کند که این مهم گام مهمی در شفافیت محسوب می‌شود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : فارس