وجود ۱۰۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های مازندران
وجود ۱۰۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های مازندران
محمودآباد آنلاین: رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه ۱۰۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان داریم، گفت: از این تعداد ۳۴ نقطه رفع نقص شد که لازم است با پیگیری مسؤولان بقیه نقاط نیز رفع نقص شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران امروز با حضور در شهرستان فریدونکنار، اظهار کرد: با توجه به تعطیلات تابستانی در تمام مدخل‌های ورودی استان ترافیک بسیار سنگینی داشتیم.
وی افزود: باوجود ترافیک سنگین با تدابیر پلیس و تلاش همکاران راهور و پلیس‌راه ۳۴ درصد کاهش تعداد فوت‌شدگان سوانح رانندگی در استان مازندران داشتیم.
رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه ۵۳ درصد از فوتی‌های حوادث رانندگی مربوط به عابر پیاده است، اضافه کرد: ۳۴ درصد از فوتی‌ها نیز راکبان موتورسیکلت هستند.
بیگلری بیان کرد: از ابتدای امسال اهدای کلاه ایمنی رایگان در اختیار راکبان قرار گرفت اما متأسفانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.وی با تأکید بر ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان، خاطرنشان کرد: لازم است مسؤولان شهرستانی در این زمینه ورود پیدا کنند و در این زمینه اهتمام لازم را داشته‌ باشند.
رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه ۱۰۴ نقطه حادثه‌خیز در استان مازندران داریم، افزود: از این تعداد ۳۴ نقطه رفع نقص شد که لازم است با پیگیری مسؤولان این نقاط هم بهسازی شود.
بیگلری به وجود ۲۹۷ پل‌عابر پیاده در سطح استان مازندران اشاره کرد گفت: راهداری و شهرداری از تبلیغات استفاده می‌کند ولی هیچ اقدامی در راستای ایمنی این پل‌ها صورت نمی‌گیرد و اینکه ارتفاع این پل‌ها به‌گونه‌ای است که مردم به‌ویژه سالمندان  تمایلی به استفاده از این پل‌ها ندارند.
وی ادامه داد: در این زمینه باید گذرگاه‌های عابر پیاده برجسته شود و رانندگان باید با سرعت مطمئنه و مجاز در سطح جاده‌ها تردد کنند و عابران پیاده هم هشدارها را جدی بگیرند.
رئیس پلیس راهور مازندران بیان کرد: اگر موتورسوار و راکبان موتورسیکلت احتیاط کنند شاهد کاهش فوتی‌های تصادفات خواهیم بود.
بیگلری با بیان اینکه بریدگی تبدیل به دوربرگردان ایمن شوند، اضافه کرد: جلوی احداث بریدگی گرفته می‌شود و حتماً دوربرگردان باید احداث شود؛ به این دلیل که ایمنی رانندگان را به همراه دارد.
وی یادآور شد: دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند در بحث جرایم، سرقت و کشف جرایم نقش مهمی دارد و باید از این امکان بیشتر در سطح شهرهای استان استفاده شود.رئیس پلیس راهور مازندران با هشدار اینکه حتی یک فوتی برای تصادفات زیاد است، افزود: باید همه به هشدارها و توصیه‌ها توجه کنند.
بیگلری با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار کرد: باهدف کنترل ترافیک ناشی از بازگشایی مدارس و پیشگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی و تسهیل در تردد دانش‌آموزان، نیروهای پلیس راهور مازندران هر روز در دو نوبت صبح و ظهر مقابل مدارسی که در مناطق پرترافیک و پرتردد شهرهای استان به‌ویژه مرکز استان قرار دارند مستقر می‌شوند. 
وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که دوردورشبانه، شیشه دودی و سایر خط‌قرمز پلیس راهور است طرح‌های شبانه در دستور کار داریم این دسته از خودروها برخورد می‌شود و حتی ابطال گواهینامه را به‌دنبال خواهد داشت.
  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس مازندران