بازرسی اتاق‌های اصناف کشور در بازار شب عید افزایش می‌یابد
بازرسی اتاق‌های اصناف کشور در بازار شب عید افزایش می‌یابد
محمودآباد آنلاین/ ممبینی گفت: با توجه به نزدیک شدن روز‌های پایانی سال، برنامه‌هایی برای کنترل قیمت‌ها و تشدید بازرسی‌ها در دستور کار اتاق‌های اصناف کشور قرار گرفته است.

سعید ممبینی گفت: بازرسان اصناف و اتحادیه‌ها در کنار سایر بخش‌ها، رصد قیمت و کنترل بازار را برعهده دارند و با تمهیداتی که دولت برای کاهش تورم در بازار انجام داده شاهد کاهش قیمت در برخی از اقلام مانند مرغ و برنج وارداتی و ایرانی بوده‌ایم.

 

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران ضروری است به جهت جلوگیری از اعمال محدودیت در فعالیت صنفی، کلیه صنوف با تزریق دوز سوم واکسن کرونا، نسبت به ثبت نام در سامانه ایران من و اخذ QR کد و نصب در محل قابل رؤیت در واحد صنفی اقدام کنند.

 

با شیوع بیماری کرونا و اومیکرون مباحثی در خصوص کاهش فعالیت صنوف و تعطیلی برخی از گروه‌های صنفی مطرح شد که برای جلوگیری از صدمات وارده در پی تعطیلی واحد‌های صنفی، از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، شرط الزام واکسینه شدن واحد‌های صنفی و کارکنان‌شان مطرح شد که در سامانه نیز ثبت می‌شود و صنوفی که واکسینه نشده باشند از ادامه فعالیتشان ممانعت به عمل خواهد آمد.

 

ممبینی گفت: یکی از دغدغه های جامعه صنفی در ایام پایانی سال، بحث برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا بود که به دلیل ارائه کالای بی‌کیفیت و نبود حضور تولیدکنندگان، رضایت مصرف‌کنندگان و جامعه صنفی را به دنبال نداشت و با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی اتاق اصناف ایران و همکاری وزارت صمت، فروش‌های فوق‌العاده در قالب طرح نمایشگاهی به وسعت ایران برگزار شد.

 

سیزدهمین اجلاس هفتمین دوره هیئت‌رئیسه اتاق اصناف ایران امروز یکشنبه مورخ ۲۲ اسفندماه به صورت وب کنفراس برگزار شد.

  • نویسنده : ملیکا کیاخسرو
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان