کتاب بهترین ابزار فرهنگی برای تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلام است
کتاب بهترین ابزار فرهنگی برای تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلام است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب و دفاع مقدس در راستای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان ۸ تا ۱۳مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مازندران-قائم‌شهر برپا می‌شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان ۸ تا ۱۳مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مازندران-قائم‌شهر برپا می‌شود، اظهار کرد: ماهیت فعالیت‌های این کنگره ملی، فرهنگی است.
وی به آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی اشاره کرد و خاطرنشان شد: امید می‌رود از ظرفیت فرهنگی یادواره‌های شهدا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره گرفته شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به پرچمداری مردم مازندران برای میزبانی از یادواره‌های شهدا اشاره کرد و گفت: باید ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل نو معرفی و تبیین شود.
وی بااشاره به فعالیت نویسندگان، مولفان، ناشران، هنرمندان و … برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و رزمندگان اسلام، ادامه داد: رهبری برلزوم استفاده از ابزار هنر برای معرفی ایثار و رشادت‌های رزمندگان اسلام تاکید دارند.
آهنگر همچنین به منویات رهبری برای تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: کتاب بهترین ابزار فرهنگی برای تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلام بشمار می رود.
وی به ظرفیت و توانمندی مازندرانی‌ها در تالیف کتاب‌های حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: میزبانی از سیزدهمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس و مقاومت به عنایت خاصه خداوند متعال و شهدا برعهده مازندران گذاشته شد.
رئیس ستاد اجرایی سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت از حضور ۱۰۳ناشر حوزه دفاع مقدس در این نمایشگاه خبر داد و یادآورشد: ۵هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
وی از برنامه‌ریزی برای فروش متمرکز کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و افزود: ۳۰غرفه عرضه تولیدات حوزه عفاف و حجاب باعنوان “فردخت” در این نمایشگاه برپا می شود.
آهنگر از جانمایی ۳۰غرفه عرضه صنایع دستی خبر داد و گفت: ۱۵غرفه نیز محصولات فرهنگی و نوشت افزار ایرانی اسلامی عرضه خواهند کرد.
وی اضافه کرد: ۱۰غرفه نیز خدمات فرهنگی دستگاه‌ها و موسسات مردم نهاد را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.
آهنگر بابیان اینکه ناشران و نویسندگان حوزه نشر دفاع مقدس تکریم می‌شوند، افزود: محفل انس با قرآن، شعرخوانی، نمایش خیابانی،  اجرای ویژه برنامه کودک و نوجوان، اجرای مسابقات فرهنگی نیز در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.
وی یادآورشد: علاقه‌مندان برای بازدید و خرید از این نمایشگاه می‌توانند روزانه از ساعت ۹صبح تا ۱۲ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ حضور بهم رسانند.
آهنگر با بیان اینکه نمایشگاه مجازی دفاع مقدس نیز در سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت فعال خواهد بود، گفت: ۷۰عنوان کتاب که توسط رهبری تغریظ شده نیز در نمایشگاه جانمایی خواهد شد.
وی از حضور ناشران کشور یمن در این نمایشگاه خبر داد و یادآورشد: تلاش داریم ناشران سایر کشورهای حوزه جبهه مقاومت در این رویداد مهم فرهنگی حضور یابند.
آهنگر بیان کرد: برای هر کدملی ۵ تا ۳۰درصد تخفیف خرید کتاب در نظر گرفته شد.
۵ مهر ۱۴۰۳ ۲۱:۱۱
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران |
  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین