انصراف حدود ۵۰ درصد از کاندیدا‌های مجلس در مازندران
انصراف حدود ۵۰ درصد از کاندیدا‌های مجلس در مازندران
محمودآباد آنلاین : رییس ستاد انتخابات در مازندران با اعلام اینکه فردا آخرین فرصت انصراف از کاندیداتوری مجلس است، اظهار داشت که ۵۰ درصد از کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی در استان انصراف دادند؛ یعنی از مجموع ۷۴۸ ثبت نامی، ۳۶۷ نفر تا امروز باقی ماندند.
گرچه تصاویر رنگارنگی از سیمای کاندیدا‌های مجلس بر در و دیوار شهر نقش بسته است، اما خبر می‌رسد که صاحبان برخی تصاویر باوجود هزینه‌های گزافی که برای چاپ و نصب تصاویر و افتتاح ستاد‌ها داده‌اند، اما از ادامه مسیر در میدان رقابت انتخاباتی انصراف داده‌اند.

دلایل این موضوع را نداشتن اراده برای ادامه کار، کم‌آوردن در میدان رقابت و نداشتن شجاعت لازم، نداشتن برنامه مناسب مالی برای هزینه‌های تبلیغاتی و تبانی با برخی چهره‌ها و کنار رفتن در حمایت از آن‌ها می‌توان نام برد که گزینه آخر برای دقایق پایانی از فرصت انصراف، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

امروز قاسم عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات مازندران، در نشست با اعضای ستاد انتخابات استان اعلام کرده است که از ۷۴۸ کاندیدای ثبت‌نام شده در ۹ حوزه انتخابیه استان، تاکنون ۱۳۵ نفر انصراف دادند. (۴۷۸ نفر تأیید نهایی شدند)

با این حساب تعداد داوطلبان باقیمانده تا این لحظه ۳۶۷ نفر هستند که نزدیک به نیمی از کاندیدا‌ها را شامل می‌شود.

به گفته عزیززاده گرجی فرصت انصراف تا پایان فرداست و از نظر او هر چقدر هم انصرافی داشته باشیم، باز هم نسبت به دوره قبل افزایش صد درصدی نامزد‌ها را داریم.

رییس ستاد انتخابات مازندران اظهار داشت: تاکنون فعالیت‌های انتخاباتی به خوبی صورت گرفته و مشکل خاصی نبوده است و فضای خوبی ایجاد شده است.

او بیان کرد: ناظران انتخاباتی به طور شبانه‌روزی در حال رصد شرایط هستند، در برخی شهرستان‌ها رقابت به رفاقت انتخاباتی تبدیل شده است و رقبا کنار هم فعالیت داشته و حتی به یکدیگر کمک می‌کنند.

عزیززاده گرجی همچنین یادآور شد: ۳ هزار و ۲۱۰ شعبه اخز رأی در مازندران برنامه‌ریزی شده است که ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۴۶۱ شعبه سیار، ۱ هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و ۱ هزار و ۷۴۲ شعبه نیز روستایی هستند.
  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : پایگاه خبری آوای خزر