تولید ۲۱ میلیون گل و گیاه در محمودآباد
تولید ۲۱ میلیون گل و گیاه در محمودآباد
محمودآباد آنلاین / مدير جهاد كشاورزی محمودآباد گفت: ۲۱ میلیون شاخه، اصله، گلدان و بوته انواع گل و گیاهان در فضای باز و گلخانه‌ای در این شهرستان تولید می شود که ۸۰ درصد سطح زیرکشت آن به گل‌های آپارتمانی اختصاص دارد.

محمد هادی زاده با اشاره به وجود ۹۰۳ هزار مترمربع فضای گلخانه گل و گیاه در محمودآباد، افزود: سال گذشته ۳۴ فقره پروانه تاسیس برای واحدهای تولید گل و گیاه در شرایط گلخانه در این شهرستان صادر شد که ۲۴ فقره آن با ۵۱۰۰ مترمربع و ظرفیت تولید ۲۵۵ هزار گلدان به گلخانه های کوچک مقیاس با سطح کمتر از ۳۰۰ مترمربع در داخل بافت روستایی و شهری اختصاص داشت.

 

هادی‌زاده گفت: ۱۰ فقره مجوز در زمینه گل گیاهان زینتی و درختچه های زینتی در چهار ماهه اول امسال در این شهرستان صادر شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از بررسی و قیمت گذاری ۶۵ پرونده اراضی کشاورزی در کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد پرونده از ابتدای امسال تا کنون، با برگزاری ۳ جلسه در شهرستان محمودآباد بررسی شد.

 

وی تصریح کرد: این کمیسیون به منظور بررسی دقیق و بازنگری پیرامون نحوه ارزیابی و قیمت گذاری اراضی، واقعی کردن قیمت‌ها و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت برگزار می‌شود.

 

هادی‌زاده بیان کرد: از ۶۵ پرونده مطرح شده در این جلسه، سه مورد کاربری مجاز و مابقی غیرمجاز بوده است.

 

وی با بیان اینکه قیمت گذاری اراضی با قیمت واقعی روز زمین پس از تغییر کاربری در نظر گرفته می‌شود و این موضوع عامل موثری در کاهش تغییر کاربری‌ها است، گفت: در این جلسه برای ۲۷ هزار و ۷۴۹ مترمربع از زمین های این شهرستان مبلغ ۵۵۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال قیمت گذاری شد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین