چشمان الکترونیک پلیس در همه شهر‌های مازندران
چشمان الکترونیک پلیس در همه شهر‌های مازندران
محمودآباد آنلاین: همه شهر‌های مازندران به سامانه هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی مجهز شده اند.

به گزارش محمودآباد آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه همه شهر‌های استان به سامانه هوشمند ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی مجهز شده اند ، گفت: هوشمندسازی ثبت تخلفات تاکنون برای ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات موثر بوده است.

 

سرهنگ بیگلری با بیان اینکه ۴۲ درصد جان باختگان سوانح رانندگی در شهر‌ها راننده و سرنشینان آن هستند، سرعت بالا را از جمله علل این حوادث اعلام کرد و افزود: هوشمندسازی ثبت تخلفات می‌تواند سبب کاهش میزان تصادفات شود.

 

او با اشاره به ضعف استان در نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات گفت: پلیس راهور ۱۲۸ میلیارد تومان جریمه پارسال در داخل شهر‌های استان داشت که ۶۰ درصد این مبالغ در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت و مدیران موظف هستند نسبت به تامین تجهیزات اقدام کنند و اگر انجام نمی‌شود باید مدیران مربوطه پاسخ دهند.

 

سرهنگ نصرالله بیگلری با بیان اینکه متوسط زمان توقیف خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌های مازندران ۲ و نیم سال است ، افزود: طرح ویژه ترخیص خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌های طرف قرارداد استان از خرداد اکسال به مدت دو ماه به اجرا در آمد.

 

رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه این طرح شامل خودرو‌هایی توقیفی با دستور قضایی نمی‌شود گفت: ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت و دو هزار دستگاه خودرو همچنان در پارکینگ‌ها توقیف هستند.

 

بر اساس گزارش اداره کل پزشکی قانونی مازندران ماهیانه ۵۰ مازندرانی بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست می‌دهند.

 

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران