پنج هزار متر زمین به ارزش یک میلیارد تومان در محمودآباد وقف شد
پنج هزار متر زمین به ارزش یک میلیارد تومان در محمودآباد وقف شد
محمودآباد آنلاین: رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان محمودآباد گفت: پنج هزار متر زمين به ارزش یک میلیارد تومان در این شهرستان وقف شد.

بهزاد صادقی روز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین با بیان اینکه وقف جدید نشان دهنده فرهنگ سازی شدن این مساله در جامعه است افزود: امروز شاهد گسترش ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: ثبت وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه اوقاف است و مسئولان اوقاف در تلاش هستند وقف‌های جدید را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآبادعدم پرداخت مال الاجاره را یکی از چالش های این اداره دانست و افزود: متاسفانه به دلیل عدم پرداخت مالاجاره زمین های وقف شده اجرای نیت های واقف مسکوت باقی می ماند.

وی افزود: با پرداخت به موقع مال الاجاره می توان به افراد بی بضاعت و همچنین افراد بیمار مستحق که در سطح شهرستان وجود دارند، کمک کرد.

صادقی همچنین از ثبت یک وقف جدید در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: واقف خیراندیش نصرت الله زابلی  با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زمین کشاورزی خود را وقف کرد.

وی با بیان اینکه این زمین  پنج هزار متر مربع مساحت دارد افزود:  زمین مذکور در روستای علوی کلای میر واقع شده است  و ارزش ریالی آن یک میلیارد تومان می باشد.

رئیس اداره اوقاف محمودآباد خاطر نشان کرد: عواید حاصل از این زمین کشاورزی در راستای ساخت و ساز و تعمیرات اماکن مذهبی در روستای علویکلای میر ، هزینه مراسمات مذهبی ائمه اطهار  و کمک به ایتام و نیازمندان ، کمک هزینه مراسم عروسی و دارو درمان افراد بی بضاعت مصرف خواهد شد.

گفتنی است در سال جاری ۲ فقره وقف در شهرستان محمودآباد به ثبت رسیده است.

  • نویسنده : شقایق نابیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین