نا آرامی دریای خزر و آسمان ابری با بارش‌های خفیف در مازندران
نا آرامی دریای خزر و آسمان ابری با بارش‌های خفیف در مازندران
محمودآباد آنلاین : هواشناسی مازندران اعلام کرد دریای خزر امشب و فردا مواج و متلاطم و برای فعالیتهای دریایی نامناسب خواهد بود و هوای استان امروز و فردا ابری و از نیمروز با بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر از امشب (جمعه ۱۳ مرداد ) تا عصر یکشنبه ۱۵ مرداد مواج و متلاطم است و بیشینه ارتفاع موج در این مدت ۲.۲ متر پیش بینی می‌شود.
بر این اساس؛ در این مدت شنا، قایقرانی، فعالیت‌های گردشگری و صیادی در دریای خزر ممنوع است و با توصیه به پرهیز از دریانوردی کشتی‌های بزرگ و عملیات‌های بندری ، اعلام شد: با توجه به شرایط جوی، احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک شامل قایق‌های تفریحی و صیادی بخصوص کیلکا، شناگران و اختلال در فعالیت‌های بندری و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها نیز وجود دارد.
تاکامی با اشاره به تدام هوای شرجی در استان افزود: از یکشنبه تا چهارشنبه ضمن افزایش نسبی دما در دامنه ها و ارتفاعات استان به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، وزش باد ، رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.
وی همچنین گفت: دریای خزر امروز موج کوتاه دارد و از امشب مواج می شود.
تاکامی خاطرنشان کرد: دیروز ساری و دشت ناز با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد ، گرمترین و صبح امروز رینه با کمینه دمای ۱۶ درجه بالای صفر خُنک‌ترین نقطه استان گزارش شد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران