پایش ۲۵ فروشگاه سموم کشاورزی در محمودآباد
پایش ۲۵ فروشگاه سموم کشاورزی در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از پایش 25 فروشگاه عرضه سموم کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی با هدف مدیریت صحیح مصرف سموم، کودهای شیمیایی و کاهش آلودگی زیست محیطی در این شهرستان خواهد بود.

محمد هادی‌زاده در این خصوص اظهار کرد: برای نظارت و کنترل تخلفات احتمالی فروشگاه های سموم کشاورزی، ۲۵ فروشگاه سموم کشاورزی شهرستان محمودآباد پایش شد.

وی با بیان اینکه فروش سموم غیرمجاز ممنوع است، تصریح کرد: تمام فروشندگی های سموم پایش خواهند شد و با فروشندگان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد ادامه داد: درج لیست قیمت سموم موجود در فروشگاه، داشتن فاکتور خرید و فروش، ثبت مشخصات کامل خریداران سم و حضور مسوول فنی در فروشگاه ضروری است.

هادی‌زاده به فروشندگان توصیه کرد در اسرع وقت نسبت به دریافت پروانه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اقدام کنند، در غیر اینصورت فروشگاه آنها پلمپ شده و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد یادآور شد: بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی با هدف مدیریت صحیح مصرف سموم، کودهای شیمیایی و کاهش آلودگی زیست محیطی در این شهرستان خواهد بود.

هادی‌زاده در پایان گفت: ۳۵ فروشگاه سموم کشاورزی شامل ۲۶ فروشگاه بخش خصوصی و ۹ فروشگاه تعاونی روستایی در این شهرستان فعالیت دارند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین