وضعیت بارش‌ها در مازندران بهتر می‌شود
وضعیت بارش‌ها در مازندران بهتر می‌شود
محمودآباد آنلاین : مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه از اواسط آذرماه، دی‌ماه، بهمن‌ماه و اسفندماه میزبان بارش‌ها به حالت نرمال می‌رسد، اظهار کرد: البته این موضوع به این معنا نیست که کسری‌های بارندگی طی ماه‌های گذشته جبران شود.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از فارس بعد از گذر از کم‌بارش، آبان با بارش‌های خوب آغاز شد ولی طی دو هفته اخیر یا بارشی نداشتیم و یا اگر هم بارشی داشتیم، در حد قابل ملاحظه نبود.

موضوع مهم اینکه بارش‌ها طی سال‌های گذشته با توجه به تغییرات اقلیمی از حالت متناوب خارج شده و به حالت سیل‌آسا درآمده است، به این معنا بارش‌های طی چند روز در حد چند ساعت خلاصه شده است.

فرهاد خلردی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در سالی آبی گذشته مجموع بارندگی ۵۵۲ میلی‌متر بوده که نسبت به دوره درازمدت ۱۳درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در همین مدت حجم آورد رودخانه‌ای ۲هزار و ۲۲۲ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به دوره درازمدت ۲۸ درصد کاهش داشته است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای مازندران بیان کرد: همچنین طی مهر ماه کسری مخزن آب زیرزمینی نسبت به درازمدت ۱۶۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

خلردی تصریح کرد: تا پایان مهر ماه ۸۳ میلیون آورد رودخانه‌های استان بوده که نسبت به دوره درازمدت ۶۱ درصد کاهش داشته است.

وی یاداور شد: در سال آبی جدید حجم باران تا به امروز ۱۰۵ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین درازمدت ۲۳درصد کاهش را نشان می‌دهد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس مازندران