صیادان محمودآبادی هنوز نرخ بیمه را ۲۷% پرداخت می نمایند
صیادان محمودآبادی هنوز نرخ بیمه را ۲۷% پرداخت می نمایند
محمودآباد آنلاین : عمرانی رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور : علیرغم مصوبه هیات وزیران مبنی بر پرداخت 10% حق بیمه صیادان از سوی دولت ولی متاسفانه همچنان در استان مازندران حق بیمه با نرخ 27% از سوی شرکت های تعاونی صیادان پرداخت می شود.

بهروز عمرانی رئیس اداره شیلات شهرستانهای محمودآباد و نور در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: در ۶۳ کیلومتر نوار ساحلی محمودآباد و نور قریب به ۷۰۰ نفر صیاد در قالب ۱۰ تعاونی پره صیادی مشغول به فعالیت می باشند که در سال گذشته  توانستند به میزان ۱۰۷۰ تن انواع ماهیان استخوانی صید و روانه بازار نمایند.

وی گفت: شروع صید ماهیان استخوانی در سال جاری از هفته سوم مهرماه خواهد بود که تعاونی های صیادی منطقه محمودآباد و نور و همه صیادان استان با رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد مقابله با کرونای استان و شهرستان اقدام به صید و صیادی می نمایند.

رئیس اداره شیلات محمودآباد با اشاره به ظرفیت ۵۵ قطعه آب بندان به میزان ۱۱۳۹ هکتار مساحت مفید و تعداد ۴۸ مزرعه گرمابی و ۱۳ مزرعه پرورش سردآبی (قزل آلا) و یک مزرعه خاویاری تصریح کرد: حدود ۴۰۰۰ تن انواع ماهیان گرمابی و سردآبی و خاویاری در این مناطق تولید و روانه به بازارهای استان عرضه می گردد.

وی افزود: در سال گذشته یک مزرعه پرورش ماهی در قفس های دریایی در محمودآباد شروع به فعالیت نموده اند که حدود یازده تن ماهی قزل آلا تولید داشته که در سال جاری تعداد این مزارع فعال به دو مزرعه افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره شیلات شهرستان خاطر نشان شد:  با همکاری تعاونی های صیادی منطقه در سال گذشته با احداث ۶ استخر تکثیر طبیعی ماهی سفید در جایگاه های تعاونی پره منطقه محمودآباد بالغ بر ۷ میلیون قطعه بچه ماهی سفید تکثیر طبیعی تولید و  به دریا رها سازی شده است .

بهروز عمرانی رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور قرارنگرفتن شغل صیادی در ردیف شغل های سخت و زیان آور را یکی از مهمترین چالش های فعالان این حوزه برشمرد و افزود:  امید داریم در سال که توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است و با تلاش صیادان و تولیدکنندگان و آبزی پروران و همکاری همه مسئولان نهادها ، رشد قابل توجهی در حوزه صید و صیادی و آبزی پروری در همه ابعاد داشته باشیم

وی در خاتمه گفت: حدود ۳۰ درصد ماهیان استخوانی سال ۹۸ استان مازندران توسط ۱۰ شرکت تعاونی پره ماهیگیری حوزه شیلات محمودآباد و نور صید و تامین گردید.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین