ورزشکاران معلول محمودآباد پای ثابت قهرمانی ها / مسئولان در امر حمایت بجنبانند
ورزشکاران معلول محمودآباد پای ثابت قهرمانی ها / مسئولان در امر حمایت بجنبانند
محمودآباد آنلاین / همه این جمله را شنیده ایم که معلولیت،محدودیت نیست یا معلولیت ،محدودیت است اما ناتوانی نیست. جمله ای که ورزشکاران معلول با کمبود تمامی امکانات و محدودیت ها در شهرستان با این نقصان خدادای خود کنار آمده اند و توانایی خود را کشف کرده و هویت خود را به جامعه شناسانده اند.

بیش از یک قرن از ابداع ورزش های معلولین می گذرد و قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی زمانی بود که تأثیر ورزش در سلامت معلولین کاملا شناخته شده بود.

ورزش معلولان شهرستان محمودآباد تفریبا سی سالگی خود را می گذراند و در طول این سالها با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است.

در این یادداشت بر آن شدیم به بهانه روز جهانی معلولان به ورزش معلولان و قهرمانانش بپردازیم و بیشتر آشنا شویم.

والیبال نشسته؛

چه شور و هیجانی در دهه های هفتاد ورزش شهرستان بویژه والیبال نشسته تجربه کرده است.

مگر می شود مسابقات والیبال نشسته در این شهرستان برگزار شود و جمعیت به سالن مسابقاتی سرازیر نشود .

والیبال نشسته محمودآباد دهه های هفد ا و هشتاد سری از سرها داشت و تیم های مختلفی از کشور در اینجا زمینگیر والیبال نشسته محمودآباد می شدند به مانند فوتبال؛ اما امروز تب و تاب آن همه شور و هیجان خوابیده که جای بسی سوال است که چرا از آن همه شور و هیجان و جذابیت ها و استرس ها هم در بین بازیکنان و هم تماشاگران روی سکو صدایی دیگر به گوش نمی رسد؟

یکی از نفراتی که ورزش معلولان شهرستان را با آن می شناسند «شهرام رمضانی» است.

رمضانی به معنای واقعی کلمه ثابت کرده که معلولیت شاید محدودیت باشد اما ناتوانی نبوده و نیست و با تمام ناملایمات و سختی ها و کمبودها توانسته توانایی خود را به رخ همگان بکشد و هم در کشور و هم در صحنه های بین المللی در رشته های پارا وزنه برداری و پاورلیفتینگ صاحب عناوین متعدد قهرمانی شود اما انتظاراتی این قهرمانان دارند که امیدواریم مسئولان پای این صحبت ها بنشینند و گوشه ای از این محدودیت ها را بکاهند.

شاید یکی از ورزشکاران معلولی که کمتر به آن پرداخته شد« سید سجاد هاشمی» باشد.ورزشکار اهلمی یکی از نفراتی است که تواناییش را در دومیدانی و این سالها در فوتبال هفت نفره کشف و شکوفا کرده است.

هاشمی عنوان دار مسابقات پارا آسیایی دو ومیدانی است که توانسته است از دل روستا توانایی خود را به همگان بشناساند و مدال برنز بازیهای پارا آسیایی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کند اما این سالها حقش ضایع شده و می توان از مسئولان خواست بیشتر از اینها سراغشان را بگیرند و پای صحبتهاش بنشینند.

یکی دیگر از ورزشکاران معلول شهرستان «حسن اسلامی» است پسری که همیشه خنده بر روی لبانش نقش بسته است و توانسته است توانائیش را در دوچرخه سواری کشف و شکوفا کند.

اسلامی بیش از یک دهه در دوچرخه سواری فعالیت می کند و توانسته به عناوین متعدد قهرمانی استانی و کشوری دست پیدا کند.

و‌یکی از با ارزشترین مدالش که با دوچرخه پر عیب و‌ نقصش به دست آورده کسب ۳مدال با ارزش برنز در مسابقات پارا دوچرخه سواری مشهد است.

اسلامی در کار ارزشمند خود ثابت کرده در کنار اینکه قهرمان است به معنای واقعی کلمه پهلوانی را نیز ثابت کرده است .وی در آخرین اقدام خود سه مدال ارزشمند برنز خود را به دختر اولین شهید مدافع حرم شهرستان« اسماعیل خانزاده» تقدیم و اهداء کرد.

ورزش جانبازان و معلولان شهرستان چهارمین دهه خود را در حالی آغاز کرده که بیش از ۶۰ ورزشکار در ۸ رشته ی ورزشی تیراندازی،شطرنج،دو ومیدانی،وزنه برداری،بدنسازی،والیبال نشسته ،فوتبال هفت نفره و دوچرخه سواری فعالیت می کنند.

در پایان این نکته را یادآور می شوم ورزشکاران جانباز و معلول شهرستان همواره با کمبود فضاهای ورزشی و بودجه مواجه بودند ولی با غیرت ،تعصب و روحیه مثال زدنی خود باعث شده تا برای موفقیت و مدال آوری با تمام وجود خود در تلاش باشند که انتظار است مسئولان هم کمی بجنبند و توجه و حمایت بیشتری از ورزشکاران معلول و جانباز خود داشته باشند.

  • نویسنده : محمد اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین