افزایش آمار طلاق در مازندران ریشه در اعتیاد دارد
افزایش آمار طلاق در مازندران ریشه در اعتیاد دارد
محمودآباد آنلاین : ایرنا نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: افزایش ۶۰ درصدی آمار طلاق‌، انواع خشونت‌های کودک آزاری و همسرآزاری در مازندران به اعتیاد مربوط می‌شود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز دوشنبه در دیدار رییس مبارزه با مواد مخدر مازندران در ساری، افزود: اعتیاد مادر همه فسادها و زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌ها است و به همین نسبت درمان اینها می‌تواند آثار گسترده اجتماعی داشته باشد.

امام جمعه ساری گفت: ای کاش کسانی که بر طبل آموزش‌های غربی در مدارس و کودکستان‌ها می‌کوبیدند، مقداری به آموزش خطر مواد مخدر؛ اعتیاد و جهاد تبیین در این زمینه‌ها فکر می‌کردند و چیزی می‌گفتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دامنه رسوخ مواد مخدر در مدارس می‌تواند گسترده شود چرا که نیروی جوان اینجا هستند؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر به این مورد که دست‌های خیانت پیشه در ترویج اعتیاد در مراکز آموزشی فعالند توجه ویژه کند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: قطعا باندها و تشکل‌های مواد مخدر خیلی نفوذ دارند و کار بلد هستند از این رو عوامل اصلی کمتر به دام تله می‌افتند، پس مبارزه با اینها را باید جدی گرفت.

افزایش آمار طلاق در مازندران ریشه در اعتیاد دارداین مسئول تاکید کرد: بیچاره‌تر از معتادان خانواده‌های آنان هستند، بسیاری از معتادان نه تنها حمایتی از خانواده‌های خود ندارند بلکه آنان را وادار به حمایت از خود می‌کنند، از این رو این خانواده‌ها نیاز به توجه دارند، لازم است خیرین در این حوزه حمایت هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر اعتیاد بیماری است باید به درمانش فکر کنیم، بعد از درمان حفظ و عدم بازگشت مهم است، گفت: اعتیاد یک مسئله روانی است، باید برای معتادان شغل ایجاد شود، از فرصت زندان نیز می‌توان برای مهارت‌آموزی استفاده کرد تا پس از آزادی کاری برای انجام دادن بلد باشند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه اثر وضعی اعتیاد طرد اجتماعی است، بیان کرد: هر کسی به این مسیر وارد شود باید بداند که طرد خواهد شد، از این رو باید از اعتیاد دوری کند، نکته بعدی اینکه پاک شده ها انجمن‌های خاصی دارند که تبلیغات منهای معنوی و مسائل اعتقادی را در پیش گرفته و تفکرات مادیگرایانه فرار از دین و مذهب و غیره را ترویج می‌کنند که توجه به آنها از چاله به چاه افتادن است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان داشت: بنیان اعتقادات و ایمان را باید قوی کرد، نماز در زندگی باشد بسیاری از اینها پیش نمی‌آید، چند سال قبل سازمان مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده بود که درصد افتادن بچه‌های مسجدی به دام اعتیاد بسیار کم است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین