نشست هم‌اندیشی شهرداران مازندران به‌میزبانی سرخ‌رود برگزار شد
نشست هم‌اندیشی شهرداران مازندران به‌میزبانی سرخ‌رود برگزار شد
محمودآباد آنلاین : مجمع شهرداران استان مازندران با حضور محسن کبود فیروزجایی شهردار سرخ‌رود، محمدحسین احمدی رییس شورای شهر، امین رنجکش بخشدار، اعضای شورای اسلامی، شهرداران و روسای شورای شهرهای استان شامگاه روز گذشته شنبه 9 بهمن ماه به‌میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر سرخ‌رود برگزار شده است.

راه برون‌رفت از مشکلات شهری تعامل شهرداران است

محمدحسین احمدی رییس شورای شهر سرخ‌رود در این نشست با اشاره به اینکه تعامل بین شهرداران شهرهای شمال کشور نقطه عطفی برای رفع مشکلات این مناطق خواهد بود، اظهار کرد: شهرداران زمانی موفق هستند که بتوانند از تمام توان، ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرها با مدیریت درست همراه با برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف خود به‌صورت بهینه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: رفع دغدغه‌ها و رسیدگی به مطالبات شهروندان  فرصت مغتنم و ارزشمندی است که خیر و برکت آن راهگشای بسیاری از مسائل شهری می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر سرخ‌رود با اشاره به مشکلات شهری از جمله آب شرب، فرسودگی لوله‌ها و نبود چاه آب سالم خاطرنشان کرد: بهترین فرصت‌ها در حوزه شهری را نباید به چالش تبدیل کرد بنابراین استفاده از ظرفیت و پتانسیل هر شهر با تعامل مجموعه و مردم قطعا جزو ظرفیت مهم محسوب می‌شود.

مدیریت شهری نیازمند پیوست فرهنگی خواهد بود

محسن کبود فیروزجایی شهردار سرخ‌رود نیز در این مجمع با تاکید بر اینکه پیوست فرهنگی دارای اهمیتی بسزایی است، گفت: اگر اقدامات توسعه محور را بدون پیوست فرهنگی بخواهیم، قاعدتاً فقط به عمران شهر فکر کرده‌ایم و چیزی را به نام توسعه شهری به‌صورت همه جانبه نخواهیم دید.

وی افزود: برای توسعه همه جانبه شهر نیاز به پیوست فرهنگی در امور است و اگر این خلاء پر شود، تا حد زیادی می‌توان به توسعه همه جانبه شهرهای شمالی امیدوار بود.

شهردار سرخ‌رود اظهار داشت: تداوم راه توسعه شهری به استفاده از ظرفیت‌های خوب این شهر غنی منجر خواهد شد که قطعاً باعث توسعه همه جانبه می‌شود چراکه تعامل با مدیریت درست چالش‌ها را دور خواهد کرد.

کبود فیروزجایی در ادامه با اشاره به موضوع سگ‌های ولگرد در تمام شهرهای مازندران بیان کرد: معضل سگ‌های ولگرد و مشکلات ناشی از وجود این حیوان در مراکز شهرها به‌عنوان یک تهدید است که نیازمند بررسی و ارائه راهکار برای رفع مشکل است.

وی خاطرنشان کرد: سگ‌های ولگرد باید مدیریت شود و رهاسازی از یک شهر به شهر دیگر باعث از بین رفتن مشکل نخواهد بود.

شهردار سرخ‌رود در پایان گفت: مشکل پسماند در شهرها نیز باید به‌صورت جدی بررسی و پیگیری شود چراکه تنها جابه‌جایی محل دپو همانند مسکن است و درد آن باقی خواهد ماند.

در این نشست شهرداران مازندران به بررسی زوایای مختلف مشکلات مجموعه شهری پرداخته و راهکارهای مناسب ارائه شد.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین