ناجی مردم نسیم ۷۳ محمودآباد چه کسی است؟
ناجی مردم نسیم ۷۳ محمودآباد چه کسی است؟
محمودآباد آنلاین : اختیاری شهردار محمودآباد درباره ساخت و ساز بر روی نهر مسدود شده این شهر گفت: نظر کارشناس امور آب ضمیمه پرونده شده و قرار شد در کمیسیون ماده ۱۰۰ طی هفته آینده درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.

خبرگزاری فارس محمودآباد ـ سیدمهرداد محمدیان|در پی ثبت سوژه‌ای در فارس من با عنوان «ساخت و ساز در روی بستر نهر در محمودآباد» پیگیری اولیه خبرنگار فارس شهرستان محمودآباد حکایت از یک دعوای قدیمی، تخلف و اهمال‌کاری دارد.

مالک اصلی زمین‌های آن منطقه در نسیم ۷۳ خیابان امام یک قطعه زمین را در قسمت شمالی املاک خود به فردی می‌فروشد که راه دسترسی آن از نسیم ۷۱ است و این زمین در مجاورت نهر قدیمی خروجی روان آب کوچه نسیم ۷۳ بوده و خریدار زمین راه خروجی نهر را مسدود کرده و احداث بنا را شروع کرد که با شکایت اهالی و ساکنان به شهرداری از سال ۱۳۸۵ تاکنون مرحله به مرحله پیش رفته و هر بار شهرداری و امور منابع آب آمل و محمودآباد نظرات مختلفی ارائه کردند.

در ابتدای کار طبق بازدید کارشناس امور آب مسیر اصلی نهر بر طبق نقشه مشخص شده و با توجه به ساخت‌وساز اولیه خریدار زمین مورد اشاره کارشناس به مالک اصلی زمین پیشنهاد داد که با توجه به داشتن زمین در مجاورت این ملک مسیر خروجی را اجرا کند تا برای ساکنان نسیم ۷۳ در هنگام بارندگی مشکلی پیش نیاید و ظاهرا با حضور ماموران شهرداری و سایران این طرح مورد قبول واقع می‌شود.

پس از فوت مالک اصلی زمین مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد و خریدار زمین به ساخت واحد مسکونی خود ادامه داده و با شکایت اهالی چندبار پلیس ساختمان مانع کار شده و پس از شکایت به دادگستری تاکنون سه دادستان شهر محمودآباد دراین باره نظر داده و حکم توقف و تخریب بنا را داده که شهرداری محمودآباد هنوز آن را اجرا نکرده است.

در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ شهردار کنونی که منتخب شورای پنجم بوده از محل بازدید کرده و وی قول مساعد پیگیری و رفع مشکل شهروندان را به خبرنگار فارس داده بودند.

بعد زمان انتخابات شورای ششم فرا رسیده بود و هیچ چیزی در شهرداری مشخص نبوده و تا شهریور ماه ۱۴۰۰ پس از انتخاب اعضای شورای شهر دوره ششم و انتخاب مجدد اختیاری به سمت شهردار پیگیری فارس  مجددا آغاز و شهردار با دعوت از دادستان و امور آب این مسئله را پیگیری کردند ولی به نتیجه نرسیده است.

سوال ساکنان این خیابان از دادستان درباره روند طولانی شدن این مسئله است و چرا با وجود دوباره نامه‌نگاری، دستور و تعیین مدت برای ارائه جواب از شهرداری پیگیر ماجرا شدند، ولی نمی‌دانیم در واحدهای شهرداری کجا مشکل وجود دارد که حکم بازگشایی مسیر نهر اجرا نمی‌شود و جلوی ساخت‌وساز هم گرفته نشده است و استدلال آنها ساخت در غیرساعت اداری و روزهای تعطیل بوده که از دست پلیس ساختمانی کاری ساخته نیست.

در نهایت شهردار نظریه کارشناسی مجدد از کارشناس رسمی دادگستری در امور آب را خواستار شده که طی دو هفته گذشته به شهرداری ارسال شده است.

پس از صحبت تلفنی با شهردار محمودآباد وی اعلام کرد که نظر کارشناس امور آب ضمیمه پرونده شده و قرار شد در کمیسیون ماده ۱۰۰ طی هفته آینده درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.

حال سوال اساسی این است که با توجه به حادثه ساختمان متروپل آبادان و نظارت ضعیف شهرداری و ناظران مربوطه در این مورد آیا جای وسواس و دقت بیشتر برای چنین تخلفاتی از سوی شهرداری محمودآباد نمی‌شود؟

تاکنون سه دادستان شهر محمودآباد طی سال‌های اخیر درباره این پرونده نظر داده و تخلف برای آنها محرز شده و دستور توقف و بازگشایی مسیر نهر را دادند پس چرا این همه تعلل؟

تکلیف اهالی نسیم ۷۳ با این همه مشکلات ایجاد شده در بارندگی‌های این چند سال اخیر چیست و چه کسی پاسخگوی آنها است؟

و اما نکاتی خطاب به شهردار محمودآباد؛ مردم شهر می‌دانند این قضیه در زمان مدیریت شما اتفاق نیفتاده و شما از روز نخست پیگیر ماجرا و حل مشکل شهروندان بوده‌اید ولی جا دارد با توجه به تخلف مالک اصلی زمین و خریداری که بر روی حریم نهر ساخت و ساز و بستر نهر را مسدود کرده و با توجه به قوانین موجود امور آب و شهرداری و دستور دادستانی این مسئله خیلی سریع‌تر به نتیجه برسد.

شهردار محمودآباد و رئیس شورای شهر محمودآباد، چندین بار اذعان کردند که خواستار اجرای قانون در این زمینه بوده و حق شهروندان باید ادا شود حال با توجه به طولانی شدن سیر این پرونده امیدواریم که تصمیم صحیح و درست به نفع شهروندان اتخاذ شود.

  • نویسنده : سید مهرداد محمدیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس