ناباروری ۱۱ هزار زوج، ابرچالش بهداشت و سلامت مازندران
ناباروری ۱۱ هزار زوج، ابرچالش بهداشت و سلامت مازندران
محمودآباد آنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران وجود ۱۱ هزار زوج نابارور را ابرچالش بهداشت و درمان استان توصیف کرد و گفت: یکی از مهمترین ماموریت ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل حل این معضل در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار محمودآباد آنلاین روح الله سلگی روز دوشنبه در نشست با روسای و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل که با حضور استاندار برگزار شد، افزود : همچنین توجه به ارایه خدمات مطلوب به پیری جمعیت و فرزند آوری ۲ مقوله مهم ماموریتی در حوزه بهداشت درمان این ۲ دانشگاه علوم پزشکی در استان است.

وی ادامه داد: اجرایی شدن یکی از مفاد قانون حمایت از خانواده که هدفش پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری است، یک از وعده های دولت سیزدهم است که محقق شد.

معاون استاندار مازندران به افزایش مراکز درمانی نابارور در استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا راه اندازی ۲ مرکز ناباروری در بیمارستان های خاتم الانبیاء(ص) بهشهر و شهید بهشتی نوشهر از جمله مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان است.

سلگی با بیان این که، برای این منظور اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است در ادامه افزود: هماهنگی مسوولان بهداشت و درمان مازندران برای مقابله با کرونا بی نظیر است.

معاون استاندار مازندران گفت: دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران در ارایه خدمات رسانی به مردم مناطق محروم نیز پیشتاز هستند.

وی به کمبود دارو در مازندران در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: این استان با تلاش کادر بهداشت و درمان به خوبی با بیماری کرونا مقابله کرده است.

سلگی به خدمات بی نظیر اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: توسعه تجهیزات بهداشتی و درمانی مازندران با توجه به ارایه خدمات ملی، ضروری است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : ایرنا