مهمترین کار امام در صیانت از انقلاب ، تکمیل نقش مردم بوده است
مهمترین کار امام در صیانت از انقلاب ، تکمیل نقش مردم بوده است
محمودآباد آنلاین/ سید داود موسوی، امام جمعه شهرستان محمودآباد، طی سخنانی در خطبه های نماز جمعه ۱۷ بهمن ماه که به صورت مجازی نشر داده شده است گفت : مهمترین کار امام در صیانت از انقلاب و کشور در مقابل بیگانگان، همانا میدان دادن به مردم و تکمیل نقش مردم در ابعاد مختلف حکمرانی در کشور بوده است.

فراز کامل سخنان سید داود موسوی، خطیب جمعه شهرستان محمودآباد در خطبه مجازی مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ که توسط ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان محمودآباد منتشر شده است به شرح ذیل می‌باشد:

 

بسمه تعالی

 

اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم

 

امام صادق علیه السلام :اَلا اُحَدِّثُکَ بِمَکارِمِ الاَْخْلاقِ؟ الصَّفْحُ عَنِ النّاسِ وَ مُواساهُ الرَّجُلِاَخاهُ فى مالِهِ وَ ذِکْرُ اللّه ِ کَثیرا؛

 

آیا به شما بگویم که مکارم اخلاق چیست؟ گذشت کردن از مردم، کمک مالى به برادر (دینى) خود و بسیار به یاد خدا بودن. [معانى الأخبار، ص ۱۹۱، ح ۲]

 

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی : 

ثمره ۱۵ سال مجاهدت ملت انقلابی و مسلمان ایران با رهبری حضرت امام و با تقدیم حدود ۷۰ هزار شهید در آخرین ایستگاه تحقق پیروزی در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به بار نشست.

این پیروزی زمانی محقق شد که همه قدرت های استکباری آن روز در حمایت از طاغوت حاکم بر کشورمان متحد و همراه بوده اند. این پیروزی آن گونه رعد آسا صورت پذیرفته که کمتر تحلیل گر انقلابات در جهان توانسته ظهور و ابعاد آن را پیش بینی کند. معمار کبیر انقلاب اسلامی در اوج تدبیر و درایت و درک عمیق از توطئه های جهانی بارانداز امور را آنگونه سازماندهی کرده که بتواند در مقابل امواج سهمگین فتنه ها و عناد جهانی بایستند. مهمترین کار امام در صیانت از انقلاب و کشور در مقابل بیگانگان، همانا میدان دادن به مردم و تکمیل نقش مردم در ابعاد مختلف حکمرانی در کشور بوده است که این باور به بصیرت انقلابی و حضور حماسی در مقابل طراحی براندازانه دشمنان مبدل شده و بیش از ۴ دهه این ثمره انقلاب ۲۲ بهمن به یمن پایمردی و مقاومت مردم همچنان به مسیر الهی و انقلابی خود ادامه و شرط تداوم انقلاب نیز اعتقاد به نصرت الهی و وحدت کلمه و برادری و ایستادگی در مقابل دشمن و تبعیت از رهبری ولی فقیه عادل حاکم در نظام اسلامی است.

 

۱۹ بهمن بیعت همافران نیروی هوایی با امام : 

یکی از ارکان ویژه و مهم امیدواری رژیم منحوس پهلوی به ماندگاری ، وفاداری ارتش و نیروهای آن به شخص شاه و حکومت شاهنشاهی بوده است که به لطف خداوند و مدیریت دقیق امام و یاران انقلاب این رویا دیرزمانی نپائیده و فرزندان ملت در ارتش در سراسر کشور یا پادگان ها را ترک و یا در مقابل ملت کمتر اقدام به مقابله می کردند.

یکی از اقدامات ارتش مردمی و حزب ا… این کشور حضور جمع زیادی از همافران نیروی مقتدر هوائی در محل اقامت امام و بیعت با ایشان بوده که کمر رژیم فاسد و گارد شاهنشاهی را شکست و آن اقدام ماندگار در همراهی ارتش با مردم کم شدن درگیری های مسلحانه علیه مردم و رخنه در بخشی از ارتش که در مقابل مردم ایستادگی می کردند شده و ظرفیت های مردمی و انقلابی ارتش را به فعلیت در آورده و در کنترل آشوب های بعد از پیروزی و آثار ماندگار آن در حراست از کیان انقلاب و دفاع مقدس اساسی ترین نقش ها را داشته است.

 

لایحه بودجه ۱۴۰۰ و تصمیم مجلس شورای اسلامی : 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق در جلسه صحن به آن رای نداده و آن را رد کرده است.

از آن جا که بودجه ریل گذاری دخل و خرج کشور دریک سال بوده ضرورت دارد دولت و مجلس در هماهنگی با یکدیگر اصلاحات لازم را در آن اعمال و در فرصت های مقرر مجدد آن را مجلس مورد بررسی و تلاش نمایند تا پایان سال جاری تکلیف قانونی آن مشخص و دولت سال جدید را با قانون کامل بودجه اغاز و از تبعات احتمالی آن جلوگیری نمایند.

 

دولت آمریکا در مقابل یک آزمون بزرگ :

هیئت حاکمه جدید امریکا باید با عبرت آموزی از بدعهدی ها و خیره سری های دولت قبلی به واقعیت ها در عرصه بین المللی تن داده و این را بداند که ایران مقتدر و نظام جمهوری اسلامی بنا ندارد که با وعده نسیه نقد عمل کند.

مسئولان کشورمان بر اساس آموزه های دینی و تعهد به توافقات بین المللی بی استثناء کلیه مصوبات توافق هسته ای را انجام داده ولی با مواجه شدن با بد عهدی کشورهای غربی با استفاده از ظرفیت همان توافق بازگشت به شرایط اولیه را اغاز و چنانچه تحریم ها لغو نشود خروج از پروتکل الحاقی انجام و قطعا محدودیت های جدی برای بازرسان آژانس اتمی ایجاد و بنا نیست ایران زیر بار بدعهدیها و بعهدات روی کاغذ و در لفظ گردد.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی